Alla inlägg den 5 juni 2014

Av L - 5 juni 2014 06:05

 

Jodå, blev inlagd igen-den här gången på infektionsavdelningen. 

Fick träffa en annan läkare än han som opererade mej igår.Han är bekymrad över svullnaden på ryggen, så han har beställt ny MR så tar dom beslut efter det.Som jag förstått det finns det 3 alternativ:

 

1.Att det inte är så allvarligt, då räcker det med antibiotika. 

 

2.Att dom öppnar såret igen, tar odling på bakterierna för att ta reda på vad det beror på och sen sköljer bort dom.Det här är det mest troliga för dom misstänker också att det kan läcka ryggmärgsvätska och dom vill se vartifrån och varför, och det ser man inte på röntgen.

Det här är ju inte kul men om man tar alt 1 är det inte säkert att antibiotikan tar där den ska och då blir jag bättre ett tag och sen sämre.Bakterierna kan då sätta sej på skruvarna vilket leder till alt 3.

 

3.Ta ut skruvarna.Det skulle tydligen vara ok att plocka ut dom eftersom staget är inbakat i flisorna från höften som dom tog så behövs inte skruvarna.

Man blir ju lite fascinerad över hur det funkar ;)

 

Det här var ju inte vad jag tänkt mej, inte alls och det blev några krokodiltårar när dom sa att jag skulle läggas in igår och opereras idag.Samtidigt är det väldigt skönt att dom tar det på allvar.

Blev satt på fasta inatt fast jag inte ens röntgats än, läkaren sa även att det kan ta flera dagar innan op blir av.Det är inte akut men dom ville ha mej här för koll på feber osv.

 

Nu ska jag ta tag i dagen...Å göra vadå förresten?! ;)

Ovido - Quiz & Flashcards