Direktlänk till inlägg 11 maj 2016

Woops...

Av L - 11 maj 2016 17:56

Så har det gått över en månad sedan jag skrev senast...

 

Det rullar på här, vi renoverar kök (med vi menar jag att jag står för mat/fika då min rygg inte klarar särskilt mycket annat inom renovering).

Jobbet rullar på, det är mycket mer att göra nu än under arbetsträningen, vilket är bra.

Men jag har fortfarande svårt att acceptera att jag "aldrig hinner klart".

Egentligen är det ju bra- annars har jag inget jobb imorgon ;)

 

Har varit på utbildning igår och idag, det funkar inte alls-blir för långa dagar och då har det inte ens varit 8-timmars dagar...

Ibland tänker jag att jag kanske skulle försöka, att det nog kan gå.

Men jag blir brutalt påmind om att jag inte klarar det och får spendera resten av dagen vilandes i soffa eller säng då jag varken kan stå eller sitta.

 

 

Jag har tränat rätt mycket och målinriktat för att nå ett av mina mål.

Jag ger inte upp än men det ser inte så ljust ut att klara det i nuläget då kroppen säger ifrån ordentligt i flera dagar efter för långa eller många träningspass.

Det är fruktansvärt tråkigt, men jag kan inte hänga upp mej på det- jag har kommit betydligt mycket längre än jag trodde var möjligt.

 

Det känns som att det mesta löser sej hörni-på ett eller annat sätt är jag ok eller till och med bra.

Förut var varenda dag jag var tvungen att ta smärtlindring ett nederlag för mej, så är det inte nu.

Jag har fått lära mej acceptera att det går upp och ner och att jag för det mesta inte kan påverka smärtan särskilt mycket.

Jag kan sakna att leva så bekymmerslöst som innan, men jag har också blivit mer tacksam för det jag har och det jag kan göra.

 

Hoppas ni alla har det bra!

 
 
SaraEmma

SaraEmma

13 maj 2016 17:07

Låter som du ändå mår rätt bra :) Skönt att jobbet funkar! Utbildningar och kurser är hemskt... att bara sitta länge är det värsta som finns.
Att ta smärtlindring tycker inte jag alls ska kännas som ett nederlag! Tänk vad mycket migränmedicin jag har tagit under åren, att ta värktabletter för ryggen är ju inte sämre på nåt vis. Däremot hittar jag inget som funkar och som jag inte får migrän av...
Kram!

http://ryggresan.bloggplatsen.se

 
L

L

15 maj 2016 21:26

Jamen det gör jag :) Sen går det lite upp och ner får jag nog erkänna,men överlag är det mesta bra!Så himla härligt!Ja,exakt.Och det är lite knepigare när man är bland folk som inte vet om ens problem tycker jag, "alla" vill ju köra på med kortare raster för att komma hem tidigare tex...Jag hade behövt en timmes lunch som det stod i papprena för att klara hela dagarna.
Det är sant,jag vet inte riktigt varför det är så svårt för mej att acceptera att det behövs ibland...Kanske för att en del läkare påpekat hur lätt det är att bli beroende?
Himla tråkigt att inte kunna hitta något som funkar ur flera aspekter :( Det borde ju kunna gå att hitta nåt men jag vet ju hur mycket du har försökt :( Kram på dej

http://inmyplace.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av L - 31 oktober 2016 19:49

Hörni, det verkar som att det är dags. Dags att få ett slags avslut.   Det har gått 2,5 år sedan senaste operationen av ryggen.Och visst, det har blivit mycket bättre än det var då, och bättre än det var innan steloperationen. Men det verkar ...

Av L - 6 oktober 2016 18:27

Som ni märker hänger jag inte här så ofta...   Om man ska gå direkt på en ryggrapport så är den skaplig, i torsdags var första (och hittills enda) smärtfria dagen på nästan 3 månader. Jag tror inte att jag har så mycket mindre ont nu, men jag h...

Av L - 23 augusti 2016 18:09


Hej! Vad fort sommar och semester gick, men relativt snart har vi semester igen så jag ska inte klaga :)   Har lite saker jag vill ta upp i dagens inlägg,så nu kör vi.   -Semestern var utmärkt, hann och orkade med ungefär vad jag hade hoppa...

Av L - 13 juli 2016 07:33

  Dags för en liten rapportering om hur det går för mej nu :) Jag kom in på utbildningen jag sökte till hösten!Såå himla nöjd. Nu vet jag att jag kommer in på utbildningar jag är intresserad av-jag skrev högskoleprovet i höstas för att öka chan...

Av L - 2 juli 2016 06:23

Nu har det gått 2 veckor sedan jag cyklade. Det har varit två veckor med smärta varje dag.Inte sån där smärta som gör att man måste ligga ner, mer molande i bakgrunden för att hugga till ibland. Men den har funnits där hela tiden.   Min sjukskr...

Ovido - Quiz & Flashcards