Alla inlägg under november 2013

Av L - 28 november 2013 18:40

SNART är vi äntligen på väg!

Vi kommer njuta av sol,bad,snorkling,god mat,god dricka,trevligt sällskap,roliga utflykter,shopping,massage,ansiktsbehandling,fotbe
handling,lite träning och framförallt varann och att byta miljö för några veckor :)

När vi kommer hem är det dags för möte med jobbet och f-kassan,skapligt nervös för det men hoppas att det kan finnas någon lösning så jag kan jobba kvar(även om det i nuläget ser j-t mörkt ut).Det är dock något jag ska försöka låta bli att grubbla för mycket över när vi är borta...Däremot ska jag from januari vara med i multimodal rehabilitering!Känns väldigt skönt att ha något att göra och förhoppningsvis träffa lite folk(jag har bott här ett år nu och känner inte en enda person).Återkommer med rapport om hur det funkar med den rehaben.Igår provade jag kinopraktik för första gången,och jag vill inte ropa hej än men det kändes iallafall väldigt lovande!Jag hade direkt efter behandlingen fått tillbaka mycket mer känsel i benen än jag haft sen jag fick diskbråcket.Ska tillbaka i början av januari-känns spännande!


Jaja,jag slänger väl med några bilder från förra årets resa!


 

     

Av L - 20 november 2013 13:24

Ni vet den där känslan när man tänker sej/tror/hoppas att något ska bli på ett visst sätt?

Och när den sen blir det så finner man sej själv utan mark under fötterna,utan nåt att tag i-hålla fast i,allt blir mörkt och snurrar på en å samma gång...Där är jag nu.


Har tjutit och tjutit och tjutit så det knappt kan finnas några tårar kvar.Jag kommer inte kunna gå tillbaka till jobbet jag har haft och tyckt väldigt bra om,ibland mindre bra om.Det där mindre bra glömmer jag gärna nu,inte för att tycka mer synd om mej själv,utan mer för att det är verkligt nu,det är på riktigt.Det är lätt att slänga ur sej att man inte vill tillbaka,att man inte trivs,att man inte är nöjd med det eller det.Men faktum är att jag sökte till en väldigt specifik utbildning.En utbildning som mellan 80-90% av dom som söker inte kommer in på eftersom dom inte klarar antagningstesterna,eller hälsokontrollen.Jag gav mej f-n på att jag skulle klara utbildningen,vilket jag oxå gjorde efter en hel del slit och tårar.Och det gör så jävla ont nu att inte JAG kan välja bort det här,utan att min kropp väljer bort det.(Jaja,jag ska inte vara för hård mot den-men jag är chockad och upprörd nu).


Det kommer säkert komma nåt helt fantastiskt ur det här,en dag kommer jag vakna upp och inse att det var bra att det blev så här(eller åtminstone ok)men just nu ska jag sörja några dar över drömmen som gick i uppfyllelse men som jag bryskt väcktes ur.

Av L - 14 november 2013 10:38



  

Heeeeeeeeeej!Om det finns nån kvar som följer mej så ser ni att jag inte varit så aktiv på ett tag.Tröttnade lite på att kämpa i motvind,för det har känt som ett steg framåt ger två steg bakåt.Minst

Jag har fått dra ner betydligt på träningen,förut simmade jag 5 dar/v och gick ungefär lika många promenader.Nu får jag simma 3ggr/v och promenera 2ggr/v.Max.Så det är lite skillnad,men det är nog bra för kroppen återhämtade sej aldrig,jag blev aldrig sugen på att göra det jag skulle.Jag gjorde det för att få det gjort,inte för att kroppen mådde bra av det.Man glömmer lätt att jag inte ens kunde gå för ett halvår sen,så jag har väl gått ut lite för hårt.


Jag har ju glömt rapportera om hur det funkar med viktnedgång och 5:2 och det där.Faktum är att det går bra!Sen i aug har jag gått ner ca 12 kg.I mitt huvud är det inte så himla mycket,när jag körde Viktväktarna för några år sen gick jag ner 1kg/v,men så gick ju upp allt (och lite till) igen.Det är väldigt skönt att inte hålla på att räkna pp eller kcal och det får ta den tid det tar den här gången.Förra gången jag gick ner gick jag ner 20 kg på 5 mån.Inte så himla smart i efterhand för jag körde strikt som fan under dom 5 mån,och sen när jag var i mål tyckte jag att jag kunde "unna mej"allt jag hade "missat"under dom månaderna.

Big news:DET FUNKAR INTE SÅ!!!

Nu är det mer balanserat och jag har inte låtit bli så himla mycket alls faktiskt.(Alkohol har jag dragit ner betydligt på,vilket är kanon för dels är det ganska onyttigt,dels äter jag massa onödigt när jag festar,och dels blir jag så j-a bakis så det är inte försvarbart att dricka hehe). 


Här hemma har vi nedräkning,om några v är det dags för semester,sol,bad,härliga båtutflykter osv.Ska bli gött!

Väntar med spänning svar från skolan jag sökte till våren,håll tummarna för mej att jag kommer in för det kommer verkligen inte funka att gå tillbaka till jobbet!



Skapa flashcards