Direktlänk till inlägg 6 oktober 2016

Hej svej

Av L - 6 oktober 2016 18:27

Som ni märker hänger jag inte här så ofta...

 

Om man ska gå direkt på en ryggrapport så är den skaplig, i torsdags var första (och hittills enda) smärtfria dagen på nästan 3 månader.

Jag tror inte att jag har så mycket mindre ont nu, men jag har nog lärt mej när jag måste pausa och när jag kan fortsätta. Och att smärtan inte dödar mej,även om det känns så ibland.

Jag har insett att jag inte minns hur ett liv med fri rörlighet och utan smärta känns.

Någon slags acceptans kanske?

 

Man får säga att jobbet jag har nu är väldigt fritt, och väldigt skonsamt. Min chef är snäll och låter mej anpassa arbetstiderna lite efter hur det passar för mej, vilket innebär kortare dagar ibland när jag har för ont. Jag har nyligen fått en "egen" tjänstebil-känns rätt lyxigt :)

 

Jag gjorde come back på Us Linköping häromdagen,det var där jag opererades för mer än 2 år sedan.

Trodde jag bearbetat klart det som hänt och hur det var, men natten innan och natten efter var det många tankar och grubblerier.Såklart inte bara om hur det var för mej, utan även för hur det ska gå för min kompis. Nu är första omgången cellgifter avklarad så håll alla tummar att det kommer gå bra för henne!

 

That´s all for today!

 
 
SaraEmma

SaraEmma

11 oktober 2016 09:42

Härligt att höra att ryggen ändå är rätt skaplig! Och att jobbet funkar :) Jag kommer inte heller ihåg hur det kändes att inte ha ont hela tiden, tyvärr så uppskattade man det nog inte då. Nu vore det helt underbart!
Kram!

http://ryggresan.bloggplatsen.se

 
L

L

31 oktober 2016 19:47

Jajjemen,det är himla gött :) Eller hur,nu undrar man hur en smärtfri dag skulle kännas och vad man isf skulle göra...Kram på dej!

http://www.inmyplace.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av L - 31 oktober 2016 19:49

Hörni, det verkar som att det är dags. Dags att få ett slags avslut.   Det har gått 2,5 år sedan senaste operationen av ryggen.Och visst, det har blivit mycket bättre än det var då, och bättre än det var innan steloperationen. Men det verkar ...

Av L - 23 augusti 2016 18:09


Hej! Vad fort sommar och semester gick, men relativt snart har vi semester igen så jag ska inte klaga :)   Har lite saker jag vill ta upp i dagens inlägg,så nu kör vi.   -Semestern var utmärkt, hann och orkade med ungefär vad jag hade hoppa...

Av L - 13 juli 2016 07:33

  Dags för en liten rapportering om hur det går för mej nu :) Jag kom in på utbildningen jag sökte till hösten!Såå himla nöjd. Nu vet jag att jag kommer in på utbildningar jag är intresserad av-jag skrev högskoleprovet i höstas för att öka chan...

Av L - 2 juli 2016 06:23

Nu har det gått 2 veckor sedan jag cyklade. Det har varit två veckor med smärta varje dag.Inte sån där smärta som gör att man måste ligga ner, mer molande i bakgrunden för att hugga till ibland. Men den har funnits där hela tiden.   Min sjukskr...

Av L - 17 juni 2016 17:33

Jag klarade det!!! Jag tog mej runt,jag nådde mitt mål som jag jobbat för i TVÅ ÅR! På en tid som dessutom är bättre än jag räknat med,jag är så himla nöjd nu :)   Det är svårt att förklara hur det känns, för samtidigt som jag varit så lyckli...

Skapa flashcards