Direktlänk till inlägg 15 maj 2016

Yoga is fantastic :)

Av L - 15 maj 2016 21:27

Kommer med glädjande rapportering!

 

När jag gick multimodal rehabilitering var ju en av grejerna där medicinsk yoga.

Då fick jag så satans ont av det att jag inte kunde röra mej på resten av dagen, eller ibland även dagen efter.

Jag tyckte ändå att det var en skön "avkoppling"som fick mej att andas bättre, och att släppa tankar och grubblerier för en stund.

Jag gick de 8 veckorna på mmr och förra våren ringde jag vårdcentralen och frågade om jag kunde få gå det igen, vilket jag fick.

Sen dess har jag haft i bakhuvudet att jag skulle vilja prova mer, men det har inte blivit av.

 

Förrän nu.

För några veckor sen gick jag och en kompis på Yoga där vi tränar.

Kändes helt ok, var avkopplande och så-men ändå inte riktigt den där känslan jag mindes.

Idag provade jag igen-och det var så himla bra!

Jag kan absolut inte göra alla rörelser, men det kändes ändå så bra!

Även fast det ibland gjorde så ont att jag nästan grät var det en skön känsla och det kändes som att min kropp mådde väldigt bra av den stunden.

Hurra hurra hurra för att dagens instruktör har ett pass som jag kommer kunna gå på varje vecka om jag planerar ordentligt :)

Och hurra hurra hurra för att på kvällens promenad tog jag längre steg än jag brukar-det kändes som att något som brukar hålla emot i ryggen (eller hållningen?)liksom lossnat?

 

Det har nu gått 2 år sedan steloperationen.2 år av slit och en himla massa kämpande för att komma tillbaka.2 år sedan min bästa vän försvann.

Det är märkligt, och mäktigt, att se och inse vem eller vilka som finns med en i onda eller goda tider.

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av L - 31 oktober 2016 19:49

Hörni, det verkar som att det är dags. Dags att få ett slags avslut.   Det har gått 2,5 år sedan senaste operationen av ryggen.Och visst, det har blivit mycket bättre än det var då, och bättre än det var innan steloperationen. Men det verkar ...

Av L - 6 oktober 2016 18:27

Som ni märker hänger jag inte här så ofta...   Om man ska gå direkt på en ryggrapport så är den skaplig, i torsdags var första (och hittills enda) smärtfria dagen på nästan 3 månader. Jag tror inte att jag har så mycket mindre ont nu, men jag h...

Av L - 23 augusti 2016 18:09


Hej! Vad fort sommar och semester gick, men relativt snart har vi semester igen så jag ska inte klaga :)   Har lite saker jag vill ta upp i dagens inlägg,så nu kör vi.   -Semestern var utmärkt, hann och orkade med ungefär vad jag hade hoppa...

Av L - 13 juli 2016 07:33

  Dags för en liten rapportering om hur det går för mej nu :) Jag kom in på utbildningen jag sökte till hösten!Såå himla nöjd. Nu vet jag att jag kommer in på utbildningar jag är intresserad av-jag skrev högskoleprovet i höstas för att öka chan...

Av L - 2 juli 2016 06:23

Nu har det gått 2 veckor sedan jag cyklade. Det har varit två veckor med smärta varje dag.Inte sån där smärta som gör att man måste ligga ner, mer molande i bakgrunden för att hugga till ibland. Men den har funnits där hela tiden.   Min sjukskr...

Ovido - Quiz & Flashcards