Alla inlägg under februari 2014

Av L - 24 februari 2014 19:09

Veckorna går och jag har ännu inte hört något om när operationen blir av...

Enligt en sköterska på Ryggkliniken hade väntetiden förlängts med en månad,men när jag pratade med läkaren som ska göra operationen sa han att det inte var så länge.Däremot hinner vårdgarantin gå ut-så om jag vill får jag göra operationen någon annanstans men det vill jag inte.Dels har jag fått ett väldigt bra intryck av läkaren,dels vill jag vara så nära hemma som möjligt!

Om jag har förstått det rätt blir jag kvar på sjukan några dagar efter operationen och då är det skönt om folk kan komma förbi å hälsa på.Någon som läser som har,eller ska,göra en steloperation av ryggen? 


Har kunnat köra spinning för tredje gången på lika många veckor,helt fantastiskt skönt.Jag behöver verkligen trampa ur ordentligt och låta huvet vila från tankar på hur allt blir ett tag.Jag passar på nu innan op för sen får man inte cykla på 3 mån efter operationen.Förra v träffade jag min sjukgymnast-han berättade att jag nog fick ställa in mej på 6 mån rehab innan det kan vara dags att jobba.Jag trodde tre TILL sex månader men han tror det kommer ta tid.Jag försöker tro att det kommer bli bra,att jag kommer kunna jobba igen men försöker oxå vänja mej vid tanken på att det kanske inte blir så...Enligt de på vårdcentralen här är det väl osäkert om jag kommer kunna jobba i nån större utsträckning igen.


Besök hos dietisten idag,hade gått upp 1,5 kg sen förra månaden.Det var iofs vätska och muskler som hade vuxit till sej så det var ju roligt :)

Nu kör jag igång med 5:2 igen,tror jag la ner det i typ november om jag minns rätt,eller om det var december.Iallafall-jag mår bra av dom dagarna och har lättare att begränsa mitt ätande de vanliga dagarna.Dessutom tappar jag inte humöret lika lätt vid lite hungerkänsla när jag fastar :) Kl är snart 19:30 och jag har inte ätit någonting än så det var lättare än jag trodde att köra.

Imorrn ska jag till jobbet och hälsa på,ska bli skoj att träffa lite folk.

Skapa flashcards