Direktlänk till inlägg 28 februari 2016

Cykelpremiär

Av L - 28 februari 2016 07:40

Hej svej!

Igår testade vi att cykla för första gången i år-gah!

Jag skulle verkligen behöva träna på racern då det första loppet jag ska köra är på det,men det går inte när det fortfarande är så mycket grus på cykelvägarna/vägarna.

Så,vi tog MTB och skippade skogen (för mycket snö och lera för min smak=halkrisk)och körde ca 3 mil på cykelväg.Kändes skitbra,jag hade nog kunnat köra mer.

Idag är jag glad att vi inte gjorde det för kroppen är inte rikitgt med mej, och jag har ont i halsen.

Men det är gött att vara på g,och det kändes som att all träning inne gett en rätt skaplig grundfysik ändå.

Igår kväll satt jag och kollade filmer från MTB-loppet vi ska köra-och jag måste säga att det ser heeeeelt fantastiskt ut!Hoppas att vi har tur med ryggen och med vädret så kommer det bli kanon!

 

I övrigt rullar det på,har haft mycket att göra på arbetsträningen vilket gör att dagarna går lite snabbare :) Har den senaste tiden testat hur det är med dygnet-runt-linser,men mina ögon verkar lite för känsliga,får se vad optikern säger i veckan när jag ska på återbesök.

Igår bakade jag en kaka på bland annat banan och bönor,hade för mej att det var mycket godare men minns inte vad jag använde för recept senast.

Aja,kakan får väl funka som mellis på bussen hem imorrn efter träningen :)

Imorrn ska jag prova ett corepass,det ska bli kul att se vad man gör?!

Har hittat en kompis och en kollega som kör på samma gym som mej,det är så mycket roligare att gå ihop med någon tycker jag!

 

Nu är det dags att koka veckans sylt till gröten på jobbet-hoppas ni haft en bra helg och att solen lyst lite extra :)

 
 
SaraEmma

SaraEmma

1 mars 2016 11:12

Va härligt att det funkar så bra att cykla!
Hur länge ska /får du arbetsträna?
Kram

http://ryggresan.bloggplatsen.se

 
L

L

14 mars 2016 20:11

Heeeeeelt underbart!Det är dagsformen som avgör där oxå,som allt annat-men jag tycker så mycket om det :) Svaret på din fråga hoppas jag utreds under veckan ;) Kram!

http://inmyplace.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av L - 31 oktober 2016 19:49

Hörni, det verkar som att det är dags. Dags att få ett slags avslut.   Det har gått 2,5 år sedan senaste operationen av ryggen.Och visst, det har blivit mycket bättre än det var då, och bättre än det var innan steloperationen. Men det verkar ...

Av L - 6 oktober 2016 18:27

Som ni märker hänger jag inte här så ofta...   Om man ska gå direkt på en ryggrapport så är den skaplig, i torsdags var första (och hittills enda) smärtfria dagen på nästan 3 månader. Jag tror inte att jag har så mycket mindre ont nu, men jag h...

Av L - 23 augusti 2016 18:09


Hej! Vad fort sommar och semester gick, men relativt snart har vi semester igen så jag ska inte klaga :)   Har lite saker jag vill ta upp i dagens inlägg,så nu kör vi.   -Semestern var utmärkt, hann och orkade med ungefär vad jag hade hoppa...

Av L - 13 juli 2016 07:33

  Dags för en liten rapportering om hur det går för mej nu :) Jag kom in på utbildningen jag sökte till hösten!Såå himla nöjd. Nu vet jag att jag kommer in på utbildningar jag är intresserad av-jag skrev högskoleprovet i höstas för att öka chan...

Av L - 2 juli 2016 06:23

Nu har det gått 2 veckor sedan jag cyklade. Det har varit två veckor med smärta varje dag.Inte sån där smärta som gör att man måste ligga ner, mer molande i bakgrunden för att hugga till ibland. Men den har funnits där hela tiden.   Min sjukskr...

Skapa flashcards