Direktlänk till inlägg 27 juni 2014

Nytt samtal med dr

Av L - 27 juni 2014 21:22

Jahopp,dags att uppdatera lite kanske?! :)

 

Läkaren som gjorde första op ringde upp för 1,5tim sen(härlig fredagkväll för honom!).Jag vet inte om han kunde hjälpa mej nåt med Fk för han skulle ha semester efter helgen men fick lite andra svar som var sköna att höra.Han ville att jag skulle komma på något möte med representant från både Ryggmottagningen och Infektionsavdelningen men det blir inte förrän augusti(dom hade ingen tid i juli).

Då ska dom besluta om ev ny röntgen för att se och bestämma om skruvarna ska tas ut.Jag har förresten fått tid för återbesök hos sjukgymnasten på Us-det blir i slutet av juli.Innan dess skulle jag ju bara promenera så jag gissar att sjukskrivningen blir förlängd igen(går ut i mitten av augusti)och då har jag ju knappt ens gjort nån rehab?!

 

Energin är fortfarande ganska frånvarande,börjar vänja mej och kapitulera.

Orkar inte ens låtsas som att jag är ok,för det är ganska långt ifrån ok nu.Jag hatar det här men de flesta sms jag skriver nu avslutas med "hör av mej samma dag så får vi se om jag orkar".

Det är ett framsteg för mej att inse(acceptera?)mina begränsningar,men det är oxå tråkigt och frustrerande-som att jag ger upp om jag accepterar läget...Vilket inte är fallet,jag måste bara slicka såret och få tillbaka lite krafter att orka fortsätta kämpa.

 

Jag vill mer och mer dra mej undan,det skrämmer mej.Försöker ändå träffa familj och vänner,men det går åt mer energi än jag förstår för ofta slutar det med att jag är så trött så jag inte tål några ljud.

Eller att det känns som jag är sjuk i influensa-värk i kroppen,yr i huvet och varm.

 

Igår var första gången jag inte tog den sista medicinen jag ska trappa ner på(targiniq)-ont i huvet som fan idag men kan bero på den där dåliga sömnen oxå(förutom Alvedon och antibiotikan).Vi bor i stan ett par dagar nu och jag glömde ta med glidlakan hit=ännu jobbigare att vända sej,det gör ont!Jag har mer ont i såret nu(huden)och det är varmare igen så får väl se vad dom säger på Vc på måndag :( Känns oxå stelare/hårdare och annorlunda när jag går-som att svullnaden är på väg uppåt igen.

 

Inte det mest positiva inlägget jag skrivit-men så här är det här och nu.

 

 
 
SaraEmma

SaraEmma

27 juni 2014 22:18

Va bra att doktorn ringde så du fick lite svar åtminstone! Jag tycker inte du ska känna att du kapitulerar och ger upp, just nu måste du känna efter vad kroppen vill och orkar, det här är ju chansen och tiden till återhämtning, allt för att du ska bli så bra som möjligt sen! Försök låta det ta tid, du har haft ont länge och det försvinner inte på en gång. Samtidigt vet jag förstås hur frustrerande det är... Och vad tråkigt det är att säga nej till sånt man inte orkar. Kram och trevlig, lugn och avkopplande helg!

http://ryggresan.bloggplatsen.se

 
Liza

Liza

27 juni 2014 22:58

Tack vad go du är :) ibland behöver man höra att det är ok från andra på nåt sätt...Helt rätt och när jag tänker efter har det bara gått tre veckor sen den senaste operationen,tur man har sånt tålamod ;) :p tack och detsamma till dej!

http://www.inmyplace.bloggagratis.se

 
Emma

Emma

29 juni 2014 23:01

Jag tycker det låter som du gör helt rätt i att vila och acceptera att du inte orkar. Det är det absolut viktigaste du kan göra nu för din framtids skull. Ingen kan väl räkna med att man ska kunna köra på som vanligt med vänner och aktiviteter efter en sån här stor operation, Jag har blivit mycket mer osocial sen operationen och det är inte konstigt alls. Jag vill inte riskera några komplikationer genom att jag är för aktiv och inte lyssnar på kroppen. Så du gör helt rätt och du är stark! Kram

http://vagenfram.wordpress.com

L

30 juni 2014 10:58

Tack det är skönt att höra!Försöker ta det lugnt men en del dagar undrar man ju hur länge det ska vara så här ;)Det känns lite som att så fort folk ser att man kan sitta eller stå är man ok-då behöver man inte anpassa nånting...Får träna mej på att förklara läget bättre tror jag...Kram

 
SaraEmma

SaraEmma

30 juni 2014 09:06

Lustigt att doktorn alltid åker till Spenshults sjukhus på sin semester... ;) Han ska ju ringa mig i veckan.

http://ryggresan.bloggplatsen.se

L

30 juni 2014 10:59

HAHAHAHA!Dagens första skratt,tackar!Jaaa-det måste vara väldigt fint där på Spenshults sjukhus eftersom han väljer att spendera semestern där ;) :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av L - 31 oktober 2016 19:49

Hörni, det verkar som att det är dags. Dags att få ett slags avslut.   Det har gått 2,5 år sedan senaste operationen av ryggen.Och visst, det har blivit mycket bättre än det var då, och bättre än det var innan steloperationen. Men det verkar ...

Av L - 6 oktober 2016 18:27

Som ni märker hänger jag inte här så ofta...   Om man ska gå direkt på en ryggrapport så är den skaplig, i torsdags var första (och hittills enda) smärtfria dagen på nästan 3 månader. Jag tror inte att jag har så mycket mindre ont nu, men jag h...

Av L - 23 augusti 2016 18:09


Hej! Vad fort sommar och semester gick, men relativt snart har vi semester igen så jag ska inte klaga :)   Har lite saker jag vill ta upp i dagens inlägg,så nu kör vi.   -Semestern var utmärkt, hann och orkade med ungefär vad jag hade hoppa...

Av L - 13 juli 2016 07:33

  Dags för en liten rapportering om hur det går för mej nu :) Jag kom in på utbildningen jag sökte till hösten!Såå himla nöjd. Nu vet jag att jag kommer in på utbildningar jag är intresserad av-jag skrev högskoleprovet i höstas för att öka chan...

Av L - 2 juli 2016 06:23

Nu har det gått 2 veckor sedan jag cyklade. Det har varit två veckor med smärta varje dag.Inte sån där smärta som gör att man måste ligga ner, mer molande i bakgrunden för att hugga till ibland. Men den har funnits där hela tiden.   Min sjukskr...

Ovido - Quiz & Flashcards