Direktlänk till inlägg 11 juni 2014

Fri från slangarna :)

Av L - 11 juni 2014 05:19

Såja,nu ska jag vara med i matchen igen.Det har varit en del tuffa dagar där jag mest varit arg och less över att göra ny op.

Dom där 4slangarna i ryggen+kateter gjorde livet krångligare då jag tex inte kunde vända mej om i sängen osv.Fy fan vad ont benen gjort!Dom tål inte ligga still så länge.

Igår kom så äntligen dagen när slangarna skulle tas ut-vilken frihetskänsla!!!  :)

Jag kunde plötsligt vända mej i sängen,stå,gå,gå på toa,duscha,byta till egna kläder osv.Underbart


Det verkar som att jag blir kvar här resten av veckan.Tydligen tar det 6-7 arbetsdagar att få svar på odlingarna från op och läkaren var osäker på om de jobbar helg så får väl se när vi får svar.

Det har varit en sjukgymnast här och pratat med mej men det enda jag mindes av det var att han tyckte jag skulle ta smärtstillande för att kunna ta en promenad,jag sa att jag redan låg på maxdos men han tyckte att man alltid kunde ta mer.Inte min melodi direkt.

Igår fick jag veta att det inte lär bli nåt badande för mej den här sommaren,synd för jag älskar att bada.

Det blir ju inte heller nåt drickande då jag ska gå på penicillin i 3mån.Saknar inte festandet men kunde ju vara gott med ett glas vin ibland.


Igår fick jag dubbla besök,så himla kul!Först kom några kompisar och sen mina föräldrar.Det lättar upp en himla massa med besök,det är ganska ensamt och tråkigt i övrigt.Kul att höra lite om livet utanför sjukhuset,och nu fick jag rapportering om möhippan jag missade i helgen.Mina föräldrar är bra gulliga som tar sej hit trots missade möten och annat,det betyder mycket!


Inatt kom det in en patient till så nu är det överbelagt på min avdelning.Har fortfarande eget rum så jag är nöjd :)

I eftermiddag ska jag få åka iväg på permis-ska äta varsomhelstutomhär med min sambo.


Over and out.


 
 
SaraEmma

SaraEmma

11 juni 2014 08:22

Fy va tufft, måste va så frustrerande... Skönt att du blivit av med allt så du är lite friare nu :-) Det är ju så urtrist på sjukhus och tiden kryper fram, skönt att få lite besök :-) Vilken tur med eget rum! Det hade jag efter operationen och det var underbart. Hoppas du blir toppenbra i ryggen sen, då kommer det ha varit värt allt! Kram

http://ryggresan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av L - 31 oktober 2016 19:49

Hörni, det verkar som att det är dags. Dags att få ett slags avslut.   Det har gått 2,5 år sedan senaste operationen av ryggen.Och visst, det har blivit mycket bättre än det var då, och bättre än det var innan steloperationen. Men det verkar ...

Av L - 6 oktober 2016 18:27

Som ni märker hänger jag inte här så ofta...   Om man ska gå direkt på en ryggrapport så är den skaplig, i torsdags var första (och hittills enda) smärtfria dagen på nästan 3 månader. Jag tror inte att jag har så mycket mindre ont nu, men jag h...

Av L - 23 augusti 2016 18:09


Hej! Vad fort sommar och semester gick, men relativt snart har vi semester igen så jag ska inte klaga :)   Har lite saker jag vill ta upp i dagens inlägg,så nu kör vi.   -Semestern var utmärkt, hann och orkade med ungefär vad jag hade hoppa...

Av L - 13 juli 2016 07:33

  Dags för en liten rapportering om hur det går för mej nu :) Jag kom in på utbildningen jag sökte till hösten!Såå himla nöjd. Nu vet jag att jag kommer in på utbildningar jag är intresserad av-jag skrev högskoleprovet i höstas för att öka chan...

Av L - 2 juli 2016 06:23

Nu har det gått 2 veckor sedan jag cyklade. Det har varit två veckor med smärta varje dag.Inte sån där smärta som gör att man måste ligga ner, mer molande i bakgrunden för att hugga till ibland. Men den har funnits där hela tiden.   Min sjukskr...

Ovido - Quiz & Flashcards