Direktlänk till inlägg 8 juni 2014

Nyopererad...igen

Av L - 8 juni 2014 05:13

Efter mycket om och men och en himla massa väntan är operation nummer 2 gjord.

Den här gången gick dom in och sköljde igenom och tog 10 prover på bakterier.

Har inte hört något alls om hur op har gått men läkaren som opererade har jouren idag så han skulle komma hit.

 

När jag låg på uppvaket hade jag fruktansvärt ont i huden, dom har satt i 2 slangar som ska skölja i ryggen i 3 dygn nu och det kändes som dom  satt dit dom utan bedövning.

Jag låg och räknade sekunder tills jag kunde be om nytt smärtstillande eftersom det måste hinna verka.Tror jag fick ta 5 doser innan det började ge sej.

Det tog 2 timmar innan dom släppte iväg mej och då var jag arg?!

Min stackars sambo som hade kommit hit fick ta en hel del av frustrationen-jag var tex arg på alla j-a slangar som trassla ihop sej så man inte kan röra sej.Egentligen är det väl ilska/besvikelse/frustration över hela situationen.

Nu i efterhand kan man ju skratta åt eländet men då var det verkligen inte kul.

 

Har varit helt underbar personal som jobbat här inatt-önskar fler vore som dom! Det är så himla härligt när man kan tugga och skämta.

 

Fick ringa in dom nyss då det har läckt så det var både blod och vätska i sängen.

Sköterskan passade på att sticka mej då-och hon kunde! Äntligen!

Efter 3 dagars försök av andra gick det...

Benen börjar värka av allt stillaliggande nu och det är jobbigt för det är inte lite ont.Det som är bra är att jag kan ställa mej och stå upp en stund-så var det inte första dygnet efter första op.

 

Idag håller jag tummarna för sambo och halva familjen som ska cykla Halvvättern-önskar jag hade kunnat vara på plats och heja men får heja härifrån....

 

 

 

 
 
SaraEmma

SaraEmma

8 juni 2014 10:17

Å va skönt att det är gjort! Förstår din frustration, det räcker ju gott och väl med EN operation! Kram

http://ryggresan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av L - 31 oktober 2016 19:49

Hörni, det verkar som att det är dags. Dags att få ett slags avslut.   Det har gått 2,5 år sedan senaste operationen av ryggen.Och visst, det har blivit mycket bättre än det var då, och bättre än det var innan steloperationen. Men det verkar ...

Av L - 6 oktober 2016 18:27

Som ni märker hänger jag inte här så ofta...   Om man ska gå direkt på en ryggrapport så är den skaplig, i torsdags var första (och hittills enda) smärtfria dagen på nästan 3 månader. Jag tror inte att jag har så mycket mindre ont nu, men jag h...

Av L - 23 augusti 2016 18:09


Hej! Vad fort sommar och semester gick, men relativt snart har vi semester igen så jag ska inte klaga :)   Har lite saker jag vill ta upp i dagens inlägg,så nu kör vi.   -Semestern var utmärkt, hann och orkade med ungefär vad jag hade hoppa...

Av L - 13 juli 2016 07:33

  Dags för en liten rapportering om hur det går för mej nu :) Jag kom in på utbildningen jag sökte till hösten!Såå himla nöjd. Nu vet jag att jag kommer in på utbildningar jag är intresserad av-jag skrev högskoleprovet i höstas för att öka chan...

Av L - 2 juli 2016 06:23

Nu har det gått 2 veckor sedan jag cyklade. Det har varit två veckor med smärta varje dag.Inte sån där smärta som gör att man måste ligga ner, mer molande i bakgrunden för att hugga till ibland. Men den har funnits där hela tiden.   Min sjukskr...

Ovido - Quiz & Flashcards