Direktlänk till inlägg 7 juni 2014

väntan....

Av L - 7 juni 2014 06:40

Jamen godmorgon! 

Igår var en låååååång dag.På morgonen sa personalen här att jag skulle opereras vid 9-10.

Jag hade  inte sovit så många timmar å var inte jättepigg när dom väckte mej vid 05 för kontroller.

Efter det var det ganska lugnt men jag kunde inte somna om.Vid 07 fick jag duscha och la mej igen sen.Då kunde jag minsann sova men då var det ett himla spring till mitt rum istället.Det var frågor, byte av armband och nåt mer, men sen kom dom oxå in genom första dörren (det är 2 eftersom jag ligger på infektionsavdelningen-man går in i första, tvättar och spritar händerna och sen genom andra.Det har oxå med luften att göra...) och sådär höll det på-första dörren öppnades var 10-15:e minut-inte så lätt att sova då.

Iallafall-springet hit upphörde vid 11 sen hörde jag ingenting förrän 13:30 när jag ringde hit personal och frågade om jag skulle ta min medicin som vanligt.Då trodde dom op skulle bli vid 17.

Vid 17 kom dom och sa att jag skulla göra ny dusch för det får inte gå mer än 6 timmar efter senaste duschen till op.Då trodde dom jag skulle opereras vid 19 eller kanske senare men det skulle bli av iallafall.Vid 18:30 kom dom in och sa att det inte blir någon operation den dan...

 

Idag kör vi samma visa igen-dom sa att jag har första operationstiden idag men den är om en kvart och jag har inte hört nåt än.Jag är lite lessen över den här helgen-missa en fest igår som jag verkligen hade velat vara på, idag är det möhippa och imorrn Halvvättern.

Men jag har det ganska ok ändå-jag tror det var lite bra att op inte blev av igår för idag känner jag mej lugnare och har hunnit acceptera det mer.

 

Igår smet jag iväg på permis förresten :)

Sambon kom hit med mat för det hade dom ingen på avdelningen (???).

Maten är jäkligt god när man varken ätit eller druckit på en dag! Sen stack vi iväg å hälsa på hos syrran.Där serverades ostbricka, melon, salami och must eller vad det heter (alkoholfri cider typ).

Grymt gott, och framförallt trevligt att komma iväg härifrån och skratta lite :D

 

Avslutar med en bild på min supersnygga duschstol ;)

 

 

Det jag inte fattar på det här stället är vart man ska ha schampo/duschcreme? Det finns ingen hylla, ingen hållare-ingenstans man kan ha det och som nyopererad kommer jag ju inte kunna ha det på golvet?

 
 
SaraEmma

SaraEmma

7 juni 2014 09:32

Men varför blir det så? Kommer det in akutfall? Va jobbigt att vänta... Kram

http://ryggresan.bloggplatsen.se

 
Liza

Liza

7 juni 2014 10:38

Ingen aning, dom svarar inte på varför.Senaste budet var 10 men nu är kl 10:40 så jag vete faen...segt är det!

http://www.inmyplace.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av L - 31 oktober 2016 19:49

Hörni, det verkar som att det är dags. Dags att få ett slags avslut.   Det har gått 2,5 år sedan senaste operationen av ryggen.Och visst, det har blivit mycket bättre än det var då, och bättre än det var innan steloperationen. Men det verkar ...

Av L - 6 oktober 2016 18:27

Som ni märker hänger jag inte här så ofta...   Om man ska gå direkt på en ryggrapport så är den skaplig, i torsdags var första (och hittills enda) smärtfria dagen på nästan 3 månader. Jag tror inte att jag har så mycket mindre ont nu, men jag h...

Av L - 23 augusti 2016 18:09


Hej! Vad fort sommar och semester gick, men relativt snart har vi semester igen så jag ska inte klaga :)   Har lite saker jag vill ta upp i dagens inlägg,så nu kör vi.   -Semestern var utmärkt, hann och orkade med ungefär vad jag hade hoppa...

Av L - 13 juli 2016 07:33

  Dags för en liten rapportering om hur det går för mej nu :) Jag kom in på utbildningen jag sökte till hösten!Såå himla nöjd. Nu vet jag att jag kommer in på utbildningar jag är intresserad av-jag skrev högskoleprovet i höstas för att öka chan...

Av L - 2 juli 2016 06:23

Nu har det gått 2 veckor sedan jag cyklade. Det har varit två veckor med smärta varje dag.Inte sån där smärta som gör att man måste ligga ner, mer molande i bakgrunden för att hugga till ibland. Men den har funnits där hela tiden.   Min sjukskr...

Ovido - Quiz & Flashcards