Direktlänk till inlägg 6 juni 2014

Operation nr 2

Av L - 6 juni 2014 05:30

För er som läst gårdagens inlägg blev det alt 2-alltså öppna och skölja ur.

Efter det beskedet tyckte jag inte det var nåt annat att göra än att bryta ihop för det här var inte vad jag tänkt mej, inte vad jag vill.

Det är jobbigt att vara i en situation där man inte själv kan påverka.Framförallt är det frustrerande eftersom det gick så bra.Jag kunde röra mej och klara mej ganska bra-mycket bättre än jag trodde även om tex att åka bil var ett litet helvete.

 

Nu får jag på ett sätt börja om igen. Ny op-ny läkning av såret osv.

Jag är rädd för första tiden efter op eftersom jag mådde så dåligt då.Tröttheten kan jag ta, men det där att nästan svimma bara för att man ska på toa har jag inte saknat.

Om det fanns en garanti nu på att det blir bra efter det här skulle det kännas lättare,

men det gör det ju inte.

Här på avd har flera sköterskor försökt ta blod men det är visst svårt-även för dom som kommer in och säger att dom är bra på det...

Om jag tyckte det var jobbigt förut så är det ingenting mot vad jag tycker nu!

 

 

 

Jag fick frukost idag ;) skämt åsido-det är nog bra att få i sej lite näring.

 

Läkaren som gjorde förra op var här igår och pratade lite.Det är inte han som ska göra op idag vilket är synd för jag tycker han är så bra.Efter samtalet med honom gissar jag på att infektionen började när såret las om på Vårdcentralen-det baseras bara på antal dagar från att vi var där tills infektionen märktes. 

På ett sätt var det skönt att veta att infektionen inte blev under op iallafall-men det kanske inte spelar nån roll när, var och hur? Alla har nog gjort vad dom kan för att undvika det här.

 

Jag undrar hur det blir efter den här op-börja om från början helt? Det är ett ju ett lättare ingrepp eftersom det inte ska borras/hackas eller skruvas.Det borde göra att jag slipper problem med benet iallafall :)

 

Det här inlägget är nog en del upprepning men jag är så nervös nu så jag har inte så bra fokus.

Nu ska jag försöka vila lite till innan jag ska ta en sån där härlig dusch.

 
 
SaraEmma

SaraEmma

6 juni 2014 08:44

Å jag förstår att du är nervös och tycker det är jättejobbigt! Hoppas det blir lättare efter den här operationen än förra. Jag håller tummarna, kram!

http://ryggresan.bloggplatsen.se

 
Emma

Emma

6 juni 2014 14:21

Förstår att det känns skitjobbigt. Jag tror säkert att det blir lättare efter den här operationen. Det borde ju inte vara samma smärta den här gången när det inte ska borras något i kotorna. Stort lycka till och jag håller tummarna för dig! Kram

http://vagenfram.wordpress.com

 
Liza

Liza

6 juni 2014 17:37

Tack så mycket :) Nu har det gått 9 timmar efter den tid dom sa jag skulle opereras så det är ganska segt här men bara att gilla läget...

http://www.inmyplace.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av L - 31 oktober 2016 19:49

Hörni, det verkar som att det är dags. Dags att få ett slags avslut.   Det har gått 2,5 år sedan senaste operationen av ryggen.Och visst, det har blivit mycket bättre än det var då, och bättre än det var innan steloperationen. Men det verkar ...

Av L - 6 oktober 2016 18:27

Som ni märker hänger jag inte här så ofta...   Om man ska gå direkt på en ryggrapport så är den skaplig, i torsdags var första (och hittills enda) smärtfria dagen på nästan 3 månader. Jag tror inte att jag har så mycket mindre ont nu, men jag h...

Av L - 23 augusti 2016 18:09


Hej! Vad fort sommar och semester gick, men relativt snart har vi semester igen så jag ska inte klaga :)   Har lite saker jag vill ta upp i dagens inlägg,så nu kör vi.   -Semestern var utmärkt, hann och orkade med ungefär vad jag hade hoppa...

Av L - 13 juli 2016 07:33

  Dags för en liten rapportering om hur det går för mej nu :) Jag kom in på utbildningen jag sökte till hösten!Såå himla nöjd. Nu vet jag att jag kommer in på utbildningar jag är intresserad av-jag skrev högskoleprovet i höstas för att öka chan...

Av L - 2 juli 2016 06:23

Nu har det gått 2 veckor sedan jag cyklade. Det har varit två veckor med smärta varje dag.Inte sån där smärta som gör att man måste ligga ner, mer molande i bakgrunden för att hugga till ibland. Men den har funnits där hela tiden.   Min sjukskr...

Ovido - Quiz & Flashcards