Direktlänk till inlägg 2 juni 2014

Behöver...bara...gnälla...av...mej...

Av L - 2 juni 2014 15:29

Fasen vad ont jag har nu :(

Igår tog jag av kompressen eftersom det inte vätskar sej nånting längre.

Nu är svullnaden större än nånsin och det känns som huden kan spricka när som helst.

Jag provade att gå en runda i terräng igår,eftersom promenader på asfalt och grus funkat bra trodde jag det skulle vara ok men mådde skit efteråt och fick jätteont.

 

Dessutom gjorde jag sjukgymnastikövningar igår-2 st som jag inte vågat göra så mycket innan för man ligger på golvet och lyfter ben och så.Det var ingen hit heller om jag säger så.Idag kan jag inte ens ligga på rygg så dom övningarna får vänta ett tag till.

Har en rodnad runt översta (och nedersta) delen av ärret nu och det är varmt och svullet-blääääää.

Utöver det en fruktansvärd huvudvärk-vad gör man åt den när man redan går på massa smärtstillande?Jag har druckit 1,5 liter idag så det är inte vätskebrist.

 

Imorse blev jag riktigt rädd när benet började bråka igen,det har säkert med svullnaden att göra-därför vill jag få ner svullnaden så fort som möjligt så benet funkar.Har ringt Us och dom ska prata med läkaren,får se om han ringer upp eller hur det blir.

 

Har nu passerat ett år som sjukskriven.Jippi?

 
 
SaraEmma

SaraEmma

2 juni 2014 19:17

Usch, låter inte så kul... Men du var nog ovanligt pigg i början... Det är inte en infektion i såret, om det är rött och varmt? Kolla så du inte får feber... Jag fick sån himla huvudvärk av morfintabletterna, det är inte det tror du? Jag blev mycket bättre när jag kunde sluta nästan helt. Nu tar jag dom bara vid behov och får huvudvärk nästan varje gång :( Ibland är det som att välja på pest eller kolera... Hoppas du känner dig bättre snart, kram!

http://ryggresan.bloggplatsen.se

L

3 juni 2014 17:17

Näää,är inte så kaxig nu...Jodå-det är en infektion.Svårt det där med febern när man käkar 6 alvedon om dan-dom är väl ändå febernedsättande?Njae,jag har inte haft ont i huvet hela tiden och det borde jag väl ha isf?Usch vad jobbigt :( Behöver du ta dom ofta?Jag har inte rört min behovsmedicin alls än-blir så yr i huvet av den :( Tack å kram tillbaks :)

 
Emma

Emma

2 juni 2014 23:11

Stackare som har så ont. Det är inte alls kul när man tar mod till sig att prova något, och så blir det bara fel. Jag har också haft massa problem med huvudvärk. Jag tror säkert att det kan ha att göra med morfinet som Sara skriver, men för mig del så var/är det för att jag var så spänd i övre ryggen och nacken. Känner du att du är det? Det är väldigt vanligt att man blir spänd i musklerna både över och under operationsområdet. Det är en naturlig del i läkningsprocessen. Det var den spänningen som har orsakat all min migrän och där har akupunkturen hjälp mig massor. Hoppas det känns bättre snart! Kram

http://vagenfram.wordpress.com

L

3 juni 2014 17:20

Ja det är ingen höjdare nu...Men jag har ju haft det oförskämt bra tidigare så det är väl naturligt med nåt bakslag :) Nää,man blir ju lite feg när det inte går så bra som man tänkt när man provar nåt...Njae,känner mej inte jättespänd faktiskt men kanske ska be sambon massera lite och se om det blir bättre?Jag vet att jag var väldigt spänd i axlarna första gångerna vi var ute och gick men det är lugnare nu.Tack så mycket å kram till dej med :)

 
SaraEmma

SaraEmma

3 juni 2014 19:23

Jag tar inte morfintabletterna så ofta längre, det varierar mycket, kan gå flera dagar helt utan sen kan jag behöva ta två gånger nån dag... Tar så lite som möjligt för jag mår inte alls bra av dom :(

http://ryggresan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av L - 31 oktober 2016 19:49

Hörni, det verkar som att det är dags. Dags att få ett slags avslut.   Det har gått 2,5 år sedan senaste operationen av ryggen.Och visst, det har blivit mycket bättre än det var då, och bättre än det var innan steloperationen. Men det verkar ...

Av L - 6 oktober 2016 18:27

Som ni märker hänger jag inte här så ofta...   Om man ska gå direkt på en ryggrapport så är den skaplig, i torsdags var första (och hittills enda) smärtfria dagen på nästan 3 månader. Jag tror inte att jag har så mycket mindre ont nu, men jag h...

Av L - 23 augusti 2016 18:09


Hej! Vad fort sommar och semester gick, men relativt snart har vi semester igen så jag ska inte klaga :)   Har lite saker jag vill ta upp i dagens inlägg,så nu kör vi.   -Semestern var utmärkt, hann och orkade med ungefär vad jag hade hoppa...

Av L - 13 juli 2016 07:33

  Dags för en liten rapportering om hur det går för mej nu :) Jag kom in på utbildningen jag sökte till hösten!Såå himla nöjd. Nu vet jag att jag kommer in på utbildningar jag är intresserad av-jag skrev högskoleprovet i höstas för att öka chan...

Av L - 2 juli 2016 06:23

Nu har det gått 2 veckor sedan jag cyklade. Det har varit två veckor med smärta varje dag.Inte sån där smärta som gör att man måste ligga ner, mer molande i bakgrunden för att hugga till ibland. Men den har funnits där hela tiden.   Min sjukskr...

Ovido - Quiz & Flashcards