Direktlänk till inlägg 24 maj 2014

omläggning(varning för känsliga läsare)

Av L - 24 maj 2014 06:24

När jag åkte hem från Us bytte dom kompressen på såret,och sa att jag skulle boka tid på Vårdcentralen efter 1v så skulle dom kolla till såret.

Min kropp var visst inte med på den infon för igår fick vi åka upp 2 ggr  och byta :(

Det ser bra ut,luktar inte konstigt,varar inte,jag har inte feber-så det är väl så bra det kan vara.Ändå blir jag orolig över att på mindre än 5 tim var jag tvungen att byta igen.

Dom ville skicka mej till sjukhuset i Norrköping direkt igår,men efter att dom pratat med Us ska jag tillbaka dit på mån istället.Nu väntar jag på att dom öppnar så dom får byta igen.

 

I ryggen känns det konstigt-som att det sitter en liten låda i mej.Häromdan kändes det skumt i ryggen-som att 2 par skruvar satt som dom skulle-men inte det tredje paret så det kändes lite som att det hoppa eller klicka därinne när jag rörde mej.Svårt att förklara men läskig känsla....

 

Det som är svårast för mej att klä på mej på underkroppen för jag når liksom inte.Det är ett helvete att sätta benen i ett par byxor ibland så jag funderar på att övergå till kjol,haha.

Jag får oxå ont i höfter/ben av att ligga still så mycket.Svårt att sova är det oxå,eller-jag somnar men vaknar väl så fort jag rör mej pga smärtan.Värmen gör sitt oxå :)

 

Idag hoppas jag kunna åka in till stan och träffa familjen,och ev kolla cykel :)

 

Ha en fin helg!

 

 

 
 
Sara Emma

Sara Emma

24 maj 2014 08:25

Oj, blöder det så mycket eller lossnar det bara? Skönt att du slipper strumpor nu när det är varmt i alla fall, det var helt omöjligt i början ;) Du låter rätt pigg i alla fall, skönt! Kram

http://ryggresan.bloggplatsen.se

 
Liza

Liza

24 maj 2014 10:37

Det är nog blod-ser ut som köttsaft typ så jag antar att blödningen börjar ge medsej.hoppas svullnaden går ner oxå så är jag riktigt nöjd ;) jag är ganska pigg men längtar efter att kunna göra lite mer...haha,ja tycker trosor/byxor är svårare!

http://www.inmyplace.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av L - 31 oktober 2016 19:49

Hörni, det verkar som att det är dags. Dags att få ett slags avslut.   Det har gått 2,5 år sedan senaste operationen av ryggen.Och visst, det har blivit mycket bättre än det var då, och bättre än det var innan steloperationen. Men det verkar ...

Av L - 6 oktober 2016 18:27

Som ni märker hänger jag inte här så ofta...   Om man ska gå direkt på en ryggrapport så är den skaplig, i torsdags var första (och hittills enda) smärtfria dagen på nästan 3 månader. Jag tror inte att jag har så mycket mindre ont nu, men jag h...

Av L - 23 augusti 2016 18:09


Hej! Vad fort sommar och semester gick, men relativt snart har vi semester igen så jag ska inte klaga :)   Har lite saker jag vill ta upp i dagens inlägg,så nu kör vi.   -Semestern var utmärkt, hann och orkade med ungefär vad jag hade hoppa...

Av L - 13 juli 2016 07:33

  Dags för en liten rapportering om hur det går för mej nu :) Jag kom in på utbildningen jag sökte till hösten!Såå himla nöjd. Nu vet jag att jag kommer in på utbildningar jag är intresserad av-jag skrev högskoleprovet i höstas för att öka chan...

Av L - 2 juli 2016 06:23

Nu har det gått 2 veckor sedan jag cyklade. Det har varit två veckor med smärta varje dag.Inte sån där smärta som gör att man måste ligga ner, mer molande i bakgrunden för att hugga till ibland. Men den har funnits där hela tiden.   Min sjukskr...

Ovido - Quiz & Flashcards