Alla inlägg den 5 maj 2014

Av L - 5 maj 2014 11:43

Jahopp-får börja med att berätta att jag fått tid för op!Nästa v är det dags...

Jag hoppas på nåt konstigt sätt att smärtan bara ska försvinna tex idag och aldrig komma tillbaka,att jag är en mirakelpatient som kunde bli bra över en natt.Men det verkar inte funka så så jag får väl ta tjuren vid hornen nu :) Men tro icke min kropp inte gör motstånd-klart som f-n jag får en infektion såhär veckan innan!Och har jag inte lite ont i halsen-ÄR JAG PÅ VÄG ATT BLI SJUK????

Nä.Lugn å fin-det SKA bli av nu.Äntligen

 

Min faster,som jobbat inom vården i många år,är helt emot det här.Hon är förvånad över att dom inte kan erbjuda nån annan hjälp än att steloperera ryggen på en 31-årig tjej,och säger att när jag har gjort det här finns det ingen återvändo-det finns inget mer dom kan göra för att hjälpa mej efter det.

Men vad har jag för val?Vänta för att se om det blir bättre?(tjaaaa,har ju bara varit sjukskriven ett år,och haft problem innan dess).Tänk om DET GÅR BRA DÅ?Då kommer jag ju istället ångra att jag vänta så länge med op :)

 

I helgen passade vi på att ta ett sista besök i Göteborg innan op.Liseberg skulle besökas,och Helix skulle testas-fy f*n va coolt!

 

Jaaa,ni kan ju gissa hur ont jag haft efter det...Vi har diskuterat det här med att skylta med vad man gör eller inte när man är sjukskriven.Det verkar alltid finnas nån som vill "rapportera"eller snacka skit om att man minsann kan göra det och det trots sjukskrivning.Tråkigt!Om jag hade vetat vilka dagar jag skulle ha ont och inte skulle jag gladeligen boka in jobb på dom dagarna när jag inte har skitont,men nu funkar det inte så.Och jaaa-jag fick betala med flera dagars smärta för att vara på Liseberg i ca 2 tim.Överläkaren på sjukhuset har också gett godkännande,och sagt att det inte spelar så stor roll vad jag gör eller inte gör-smärtan kommer komma och gå oavsett.

 

Nu dags för dagens andra rehab :)

Ovido - Quiz & Flashcards