Direktlänk till inlägg 21 maj 2014

Hemma

Av L - 21 maj 2014 19:00

Idag har jag ÄNTLIGEN fått komma hem!

Bröt ihop på sjukan igår när dom sa att jag var tvungen att vara kvar en dag till för ännu en röntgen.

Det ÄR bra att dom kollar upp det och så, men vantrivdes så ini h-e med herren som hamnade brevid mej-har inte sovit på flera dygn pga honom.

Igår gjordes så äntligen sista magnetröntgen, jag låg och skakade och svettades för det gjorde så ont att ligga på ryggen.Jag har i stort sett bara legat på sidorna efter op, ryggen är så svullen att jag ser ut som jag har en puckel!

Längre ner lägger jag ut lite bilder-ni som är känsliga kanske ska hoppa över dom.


Det är underbart och ovant att vara hemma.Resan hem gick bra förutom i svängar-då gjorde det ont.

Försöker komma ihåg alla mediciner och när dom ska tas-det är ganska många.

Magen är fortfarande inte som vanligt-men det är nog ok med tanke på allt morfin.

Jag kan numera gå utan kryckor även om jag bara gått korta sträckor.Sitta verkar värst-blir snabbt trött och får ont då.Är inte säker på att jag behöver förhöjningen på toan,

men på sängen är det nog bra.De la om såret idag så jag ska till Vc om en v så ska dom kolla på det.

Om 6v ska jag på återbesök hos sjukgymnasten på Us.

Stolpigt inlägg kanske, lättare att skriva på en dator :)

Nu ska vi se om jag får med bilderna :)


           



 
 
Sara Emma

Sara Emma

21 maj 2014 19:33

Å va skönt för dig att va hemma! Vet ju hur jobbigt det är när man inte får åka hem som planerat :( Nu får du ta hand om dig ordentligt, kram!

http://ryggresan.bloggplatsen.se

L

24 maj 2014 06:21

Tackar!Ja,det var ingen höjdare att bli kvar en vecka =/ kram

 
Emma

Emma

22 maj 2014 21:04

Skönt att du fått komma hem. Det kan verkligen vara jobbigt att hamna i samma rum som någon man inte trivs med. Så hade jag det också sista dygnet så det var himla skönt att åka hem.
Ta hand om dig nu! :)

http://vagenfram.wordpress.com

L

24 maj 2014 06:24

Jaaaa,verkligen!Funkade jättebra dom första dygnen men den dära gubben hade svårt att ta hänsyn till andra ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av L - 31 oktober 2016 19:49

Hörni, det verkar som att det är dags. Dags att få ett slags avslut.   Det har gått 2,5 år sedan senaste operationen av ryggen.Och visst, det har blivit mycket bättre än det var då, och bättre än det var innan steloperationen. Men det verkar ...

Av L - 6 oktober 2016 18:27

Som ni märker hänger jag inte här så ofta...   Om man ska gå direkt på en ryggrapport så är den skaplig, i torsdags var första (och hittills enda) smärtfria dagen på nästan 3 månader. Jag tror inte att jag har så mycket mindre ont nu, men jag h...

Av L - 23 augusti 2016 18:09


Hej! Vad fort sommar och semester gick, men relativt snart har vi semester igen så jag ska inte klaga :)   Har lite saker jag vill ta upp i dagens inlägg,så nu kör vi.   -Semestern var utmärkt, hann och orkade med ungefär vad jag hade hoppa...

Av L - 13 juli 2016 07:33

  Dags för en liten rapportering om hur det går för mej nu :) Jag kom in på utbildningen jag sökte till hösten!Såå himla nöjd. Nu vet jag att jag kommer in på utbildningar jag är intresserad av-jag skrev högskoleprovet i höstas för att öka chan...

Av L - 2 juli 2016 06:23

Nu har det gått 2 veckor sedan jag cyklade. Det har varit två veckor med smärta varje dag.Inte sån där smärta som gör att man måste ligga ner, mer molande i bakgrunden för att hugga till ibland. Men den har funnits där hela tiden.   Min sjukskr...

Ovido - Quiz & Flashcards