Alla inlägg den 10 juli 2014

Av L - 10 juli 2014 21:31

Idag var det dags för återbesök på Infektionsavdelningen.Det gick bra,mina blodvärden ser fortsatt bra ut,läkaren verkade lite förvånad över det.

Trots det blev det byte av antibiotika,detta pga att Zyvoxid,som jag ätit 1mån nu,på sikt kommer påverka blodbilden-nya blodkroppar skulle sluta bildas om jag fortsatte med det.

 

Från och med nu har jag två nya sorter antibiotika:den ena för att ta bort de bakterier som de redan hade börjat behandla och den andra för andra bakterier som de bara hittade i två av testerna från operationen.Det är egentligen inte tillförlitligt att de inte hittat dem i mer än 3 tester men eftersom jag hade opererat in skruvarna och dom bakterierna trivs på främmande föremål OCH är seglivade så tar man det säkra före det osäkra och behandlar dom också.

Det positiva med dom här är att jag får äta vad som helst-på Zyvoxid fick man tex inte äta soja,ost m.m

Det mindre bra är biverkningarna-japp,jag ändrade taktik och läste om dom.Har inte hakat upp mej så mycket på vad jag läste-utan mer vad läkaren sa.Jag blir förvånad,och glatt överraskad,om jag slipper en inflammation i tarmen med helvetes diarré som följd.

En annan biverkning var att all vätska från kroppen kan bli röd,om jag tex har linser blir dom röda av  tårvätska?!Jag undrar lite om jag kommer vara konstant röd i ögonen?Lingonveckan lär ju verka långdragen iaf då jag ska äta det här i 2mån ;) 

 

Är helt slut så kanske skriver mer om det här någon annan dag,fascinerande hur orken kan ta slut så mycket,och ont har jag oxå.Undrar lite varför man sällan har ont direkt innan,eller under,ett läkarbesök-men efter kommer det minsann smygande?!

Det jag tar med mej med glädje av den här dagen är att JAG FÅR BAAAAAADAAAAA :D

Ovido - Quiz & Flashcards