Direktlänk till inlägg 9 oktober 2014

Mäh!

Av L - 9 oktober 2014 19:43

Hade skrivit på ett inlägg här men det tappade jag visst bort.

 

Styrketräningen har gått över förväntan-jag svävar på moln här :)

Cykling som uppvärmning-jag höll bättre tempo än jag räknat med att göra efter så många månaders uppehåll-så himla gött!

Efter det några bålövningar-där har jag ju en hel del att jobba på så att säga,hehe.Känns som största delen av träningen gick ut på att träna bål och så kommer det nog se ut ett tag.

Avslutade med ben och där var jag starkare än jag trodde(och starkare än innan op-gissar att simning och promenader gjort sitt ;)).

Imorgon är det dags igen och då ska jag gå dit för att köra 10-15 min cykling innan vi kör igång.Om det känns ok ska jag öka cyklingen under nästa v och sen kanske jag får köra ett spinningpass-SOM JAG HAR LÄNGTAT!

 

Ikväll bestämde jag mej för en promenad.Tänkte att jag skulle hinna klart innan det blev mörkt,men så blev det inte.Då kom jag på den briljanta idén att gå in på elljusspåret istället-det var bara det att minst varannan lampa var ju trasig?!?!På ett ställe var 5 lampor i rad trasiga så jag såg inte ens var nästa lampa var.Kände mej ganska ensam i mörkret kan jag ju säga.

Bra träning blev det i dubbel bemärkelse-dels på mörkerseendet,men oxå mentalt.Jag brukar undvika att gå på ställen som är jobbiga-jag brukar titta ut den smidigaste vägen att gå,med minst stenar/gropar eller vad det nu är som gör det ojämnt-och av gammal vana så brukar jag undvika höjdskillnader i möjligaste mån.Nu hade jag inget val :P 

Får se vad kroppen säger om det.

 

 

Jag vet att jag sagt och tänkt det förut-men det känns som att det verkligen är på väg att vända nu.Jag hoppas att jag har kommit över på andra sidan-sidan där det blir bättre och bättre men jag vågar inte ropa hej än med tanke på tidigare bakslag.

 
 
SaraEmma

SaraEmma

9 oktober 2014 22:27

Men va härligt! Kul att det funkar så bra :-) Har du mindre värk och ont nu också? Å va jag längtar efter att få skriva att nu har det vänt! Men jag ska ju på ny magnetröntgen på söndag i alla fall, så det går ju framåt på nåt sätt... om jag ska va lite optimistisk ;)
Kram!

http://ryggresan.bloggplatsen.se

 
L

L

12 oktober 2014 10:12

Håller tummarna för dej idag!Jaaaaa,det är helt underbart :) :) :) Jag har fortfarande daglig värk och måste fortfarande ligga ner och vila flera ggr per dag,men det känns så himla mycket bättre i skallen så det är inte lika frustrerande längre ;) Det behövs nåt annat att tänka på för att orka hantera smärtan tror jag!(men man måste slippe smärtan för att orka tänka på nåt annat-så moment 22 kan vi väl säga!)KRAM på dej

http://www.inmyplace.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av L - 31 oktober 2016 19:49

Hörni, det verkar som att det är dags. Dags att få ett slags avslut.   Det har gått 2,5 år sedan senaste operationen av ryggen.Och visst, det har blivit mycket bättre än det var då, och bättre än det var innan steloperationen. Men det verkar ...

Av L - 6 oktober 2016 18:27

Som ni märker hänger jag inte här så ofta...   Om man ska gå direkt på en ryggrapport så är den skaplig, i torsdags var första (och hittills enda) smärtfria dagen på nästan 3 månader. Jag tror inte att jag har så mycket mindre ont nu, men jag h...

Av L - 23 augusti 2016 18:09


Hej! Vad fort sommar och semester gick, men relativt snart har vi semester igen så jag ska inte klaga :)   Har lite saker jag vill ta upp i dagens inlägg,så nu kör vi.   -Semestern var utmärkt, hann och orkade med ungefär vad jag hade hoppa...

Av L - 13 juli 2016 07:33

  Dags för en liten rapportering om hur det går för mej nu :) Jag kom in på utbildningen jag sökte till hösten!Såå himla nöjd. Nu vet jag att jag kommer in på utbildningar jag är intresserad av-jag skrev högskoleprovet i höstas för att öka chan...

Av L - 2 juli 2016 06:23

Nu har det gått 2 veckor sedan jag cyklade. Det har varit två veckor med smärta varje dag.Inte sån där smärta som gör att man måste ligga ner, mer molande i bakgrunden för att hugga till ibland. Men den har funnits där hela tiden.   Min sjukskr...

Ovido - Quiz & Flashcards