Direktlänk till inlägg 2 oktober 2014

Det går bra :D

Av L - 2 oktober 2014 11:30

Idag var det dags att träffa sjukgymnasten igen.Det har gått ganska lång tid sen senaste besöket-dels pga att han blev sjuk och dels för återbesöket på sjukan(visste ju inte vad röntgen skulle visa).

 

Idag har vi gått igenom min bråkande hand och höft.Handen (fingrar som domnar)fick jag en övning jag skulle göra när den domnar-antagligen beror det inte på att nån nål sattes fel under första op som jag trodde,utan det beror på vinkeln när jag ligger och läser osv.Skönt det!Sen att jag aldrig haft problem med just det innan op är ju en annan femma ;) (har ju alltid legat så).

Efter en hel del böjande och stretchande av höften tycker sjukgymnasten att vi inte behövde lägga så stor energi på den heller.Jag var "normalt rörlig" där,jag är inte lika rörlig som innan op(enl mej själv) men han menar att det kommer nog ge sej med tiden när jag börjar träna mer osv.Det är iallafall inget som ställer till det så mycket i nuläget att vi ska göra något åt det.Det är liiiite störigt att inte kunna stretcha tex rumpan men det ska nog lösa sej så småningom :)

 

Han frågade hur mycket jag tränar nu,jag svarade simning 3ggr/v,promenader övriga dagar och sjukgymnastik dagligen(nästan).

Resultatet av simningen är dock inte det önskade,och min kropp återhämtar sej inte som jag vill(är toktrött dagligen,och blir därför aldrig sugen på att träna.Känns som jag inte bygger upp nåt).

 

Så nu över till det roliga:

 

Jag ska börja styrketräna nästa vecka! :) :) :)

Ihop med sjukgymnasten,så han har koll på att jag har rätt teknik.Vi pratade en del om hjärnspöken oxå,och att jag är så rädd för att få ondare att jag inte vågar försöka en del saker.

Det känns helt fantastiskt och väldigt lyxigt att få börja med det här,och ha med någon som vet vad jag behöver fokusera på.

Sååå,ingen simning eller sjukgymnastik under några v,bara promenader + styrketräningen.

Ska bli så himla kul att se hur det här går!

 
 
Sara Emma

Sara Emma

7 oktober 2014 12:14

Va kul med styrketräning! Hoppas det ger bättre effekt :) Du är jätteduktig som har simmat tre ggr/vecka tycker jag!
Va konstigt, när jag är inne på laptopen kan jag skriva kommentarer, men inte på surfplattan?!
Kram!

http://ryggresan.bloggplatsen.se

L

9 oktober 2014 19:36

UNDERBART!Är så himla glad! :D Hur går det för dej?Har varit lite mycket här ett tag så jag är inte så uppdaterad...Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av L - 31 oktober 2016 19:49

Hörni, det verkar som att det är dags. Dags att få ett slags avslut.   Det har gått 2,5 år sedan senaste operationen av ryggen.Och visst, det har blivit mycket bättre än det var då, och bättre än det var innan steloperationen. Men det verkar ...

Av L - 6 oktober 2016 18:27

Som ni märker hänger jag inte här så ofta...   Om man ska gå direkt på en ryggrapport så är den skaplig, i torsdags var första (och hittills enda) smärtfria dagen på nästan 3 månader. Jag tror inte att jag har så mycket mindre ont nu, men jag h...

Av L - 23 augusti 2016 18:09


Hej! Vad fort sommar och semester gick, men relativt snart har vi semester igen så jag ska inte klaga :)   Har lite saker jag vill ta upp i dagens inlägg,så nu kör vi.   -Semestern var utmärkt, hann och orkade med ungefär vad jag hade hoppa...

Av L - 13 juli 2016 07:33

  Dags för en liten rapportering om hur det går för mej nu :) Jag kom in på utbildningen jag sökte till hösten!Såå himla nöjd. Nu vet jag att jag kommer in på utbildningar jag är intresserad av-jag skrev högskoleprovet i höstas för att öka chan...

Av L - 2 juli 2016 06:23

Nu har det gått 2 veckor sedan jag cyklade. Det har varit två veckor med smärta varje dag.Inte sån där smärta som gör att man måste ligga ner, mer molande i bakgrunden för att hugga till ibland. Men den har funnits där hela tiden.   Min sjukskr...

Ovido - Quiz & Flashcards