Direktlänk till inlägg 30 juni 2015

Allt möjligt är möjligt.

Av L - 30 juni 2015 21:06

 

Så här vill jag oxå bo :)

 

Jag har en bra dag.Fortfarande lite segt på arbetsträningen-att jag inte har något att göra.Men nu räknar jag ner dagar till ledighet-det brukar ju alltid vara segt precis innan man ska gå på långledigt oavsett vad man gör...Eller inte gör.

 

Idag tog jag ett litet steg i en annan riktning.Bestämde förra veckan att vi skulle haka på en intensivkurs i crawling(3 tillfällen).Idag var första och jag måste erkänna att jag var nervös.

Sådär som man alltid (?) är när man ska göra något man aldrig gjort förut och inte har en aning om nivån,eller övriga deltagare.Dessutom nojjig över hur ryggen skulle klara det med tanke på den senaste tidens ökade smärta.

Men jag är ok.Visst,jag har ont och svårt att röra mej,men jag är lite för glad och nöjd för att vara lessen/arg/besviken över smärtan.

Det hade ju snarare varit en glad överaskning om den inte blev värre av det här :)

 

Jag har inte tänkt på det förrän vi kom hem-men det här är ju precis vad jag behöver:

något jag inte har gjort förut.

Något där jag inte jämför mej själv med hur jag var innan,hur lång sträcka jag klarar,hur tunga vikter jag lyfter,hur länge jag kan stå innan jag måste vila-eller vad det än må handla om.

Jag är ok med att jag kanske inte kommer klara allt,men jag är dels nöjd med att ens försöka och våga prova,och dels jag är ju fortfarande bättre än innan.

Jag vet inte vad den här glädjen kommer ifrån,förut har jag varit så himla fokuserad på allt jag INTE kan så nu är det jätteskönt att jag för en gångs skull är nöjd med något.

 

Som ni redan förstått överlevde jag cyklingen.Tyvärr hade jag återigen ett pass när jag inte får ut all styrka i benen(jag vet att den finns där,men jag kan inte använda den).Gulliga sambo knuffade mej uppför backarna igen,när jag inte längre orkade.Jag kommer fortsätta kämpa med cyklingen,för det här är något jag älskar att göra och jag vill verkligen att det ska funka.

Men kanske att jag för tillfället får nöja mej med mindre antal mil än vad huvet anser är ett lagom pass...Som tur är får jag inte särskilt ont av det,det är bara sjukt irriterande att kommunikationen mellan huvud och ben inte funkar.

 

Det ska gå.Jag ska hitta en väg som funkar,jag ska komma till en punkt där jag är nöjd oavsett hur det är med smärtan.Jag kan inte basera hela mitt liv och lycka på smärtans nycker-jag måste hitta ett sätt att hantera dipparna utan totalt katastroftänk om att det aldrig kommer bli bra eller bättre.

Jag ska lära mej att mitt eget värde inte är beroende av vad jag kan prestera i jobb eller fysisk aktivitet-jag måste duga som jag är ändå.

 

Och nu kom jag på varför jag är ok idag-igår träffade jag världens bästa tjejjer och vi skrattade och åt gott och pratade massor.Och jag glömde att jag var vingklippt för en stund,jag var uppe och flög bland molnen igen.Jag somnade nöjd och lycklig och fylld med ny energi.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av L - 31 oktober 2016 19:49

Hörni, det verkar som att det är dags. Dags att få ett slags avslut.   Det har gått 2,5 år sedan senaste operationen av ryggen.Och visst, det har blivit mycket bättre än det var då, och bättre än det var innan steloperationen. Men det verkar ...

Av L - 6 oktober 2016 18:27

Som ni märker hänger jag inte här så ofta...   Om man ska gå direkt på en ryggrapport så är den skaplig, i torsdags var första (och hittills enda) smärtfria dagen på nästan 3 månader. Jag tror inte att jag har så mycket mindre ont nu, men jag h...

Av L - 23 augusti 2016 18:09


Hej! Vad fort sommar och semester gick, men relativt snart har vi semester igen så jag ska inte klaga :)   Har lite saker jag vill ta upp i dagens inlägg,så nu kör vi.   -Semestern var utmärkt, hann och orkade med ungefär vad jag hade hoppa...

Av L - 13 juli 2016 07:33

  Dags för en liten rapportering om hur det går för mej nu :) Jag kom in på utbildningen jag sökte till hösten!Såå himla nöjd. Nu vet jag att jag kommer in på utbildningar jag är intresserad av-jag skrev högskoleprovet i höstas för att öka chan...

Av L - 2 juli 2016 06:23

Nu har det gått 2 veckor sedan jag cyklade. Det har varit två veckor med smärta varje dag.Inte sån där smärta som gör att man måste ligga ner, mer molande i bakgrunden för att hugga till ibland. Men den har funnits där hela tiden.   Min sjukskr...

Ovido - Quiz & Flashcards