Direktlänk till inlägg 25 november 2014

*pirr pirr*

Av L - 25 november 2014 13:04

Nu blir det lite repetition här...

När jag hade diskbråcket (våren 2013)hade jag nervpåverkan i högerbenet främst,även om jag hade pirrningar i vänsterbenet också-men känselbortfallet var inte lika stort i vänsterben.

Nervpåverkan för min del = pirrningar i benen,framförallt låren,och känselbortfall, det kändes som att jag tappade känseln i benet och inte hade någon kraft i det.Några gånger vek sej högerbenet.

 

Efter steloperationen kunde jag inte stödja på högerbenet,det bara vek sej och gjorde jätteont i höften/ljumsken/låret.Jag röntgades flera gånger extra för att läkarna ansåg att det inte riktigt var som det skulle,men inget fel hittades.Efter några dagar kunde jag börja stödja även på högerbenet,men jag behövde kryckor den första tiden.

 

Efter det har jag haft lite bekymmer med hö ben.Tex når jag inte ner lika lätt på högersidan när jag ska klä på mej,knyta skor eller torka fötterna efter jag duschat.Någon gång när vi var i skogen "tappade"jag högerbenet,så om jag skulle gå över tex en stock så funka det med vänsterben men högerbenet slog jag i(det kändes som att jag gick som vanligt och plötsligt tappa jag det bara).

Jag har tagit upp det med sjukgymnasten,han har undersökt lite genom olika vinklar och rörelser men säger att jag är helt ok i rörligheten(vilket jag oroade mej för att jag inte var).

 

Jag tog upp det på återbesöket hos ortopeden i slutet av september,han sa att han skulle höra av sej till sjukgymnasten som jag träffat på Us så att hon ev skulle göra en ny undersökning av benet.Sen dess har jag inte hört något,och ärligt talat inte tänkt på det särskillt mycket heller då jag inte haft några pirrningar eller känselbortfall.

 

Den senaste tiden har det ändrat sej.Iom att jag skulle börja försöka belasta högerbenet mer när jag går,står och sitter har det dragit igång något.

I 3 dagar nu har jag haft pirrningar,inte särskilt länge,eller kraftigt-men dom är tillbaka.

Jag trodde inte att det var nån fara,tänkte att det kanske är ok eftersom jag belastar mer,men enligt sjukgymnasten är det inte alls bra att belastning ger den effekten.

Idag blev det en väldigt kort variant av träning,och han sa att han ska ta kontakt med sjukgymnasten på Us för att ev göra en ny utredning.

Vilket inte oroade mej så himla mycket direkt när han sa det.Nu har det gått några timmar och det känns inte alls som pirrningarna som kommit efter det håller hjärnspökena borta...

 
 
SaraEmma

SaraEmma

25 november 2014 23:36

Men då, det låter ju inte riktigt bra? Men bra att de tar det på allvar i alla fall och kanske gör en ny utredning. Kan vi inte bara få bli bra nu? Tycker faktiskt att vi båda två har haft nog... Kram!

http://ryggresan.bloggplatsen.se

L

27 november 2014 08:48

Näää,det är inte riktigt vad jag tänkt mej :/ får se vad de säger när vi kommer hem igen...Ja,det här året blev inte riktigt som jag tänkt mej-och inte för dej heller!tur skitåret snart är slut :) kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av L - 31 oktober 2016 19:49

Hörni, det verkar som att det är dags. Dags att få ett slags avslut.   Det har gått 2,5 år sedan senaste operationen av ryggen.Och visst, det har blivit mycket bättre än det var då, och bättre än det var innan steloperationen. Men det verkar ...

Av L - 6 oktober 2016 18:27

Som ni märker hänger jag inte här så ofta...   Om man ska gå direkt på en ryggrapport så är den skaplig, i torsdags var första (och hittills enda) smärtfria dagen på nästan 3 månader. Jag tror inte att jag har så mycket mindre ont nu, men jag h...

Av L - 23 augusti 2016 18:09


Hej! Vad fort sommar och semester gick, men relativt snart har vi semester igen så jag ska inte klaga :)   Har lite saker jag vill ta upp i dagens inlägg,så nu kör vi.   -Semestern var utmärkt, hann och orkade med ungefär vad jag hade hoppa...

Av L - 13 juli 2016 07:33

  Dags för en liten rapportering om hur det går för mej nu :) Jag kom in på utbildningen jag sökte till hösten!Såå himla nöjd. Nu vet jag att jag kommer in på utbildningar jag är intresserad av-jag skrev högskoleprovet i höstas för att öka chan...

Av L - 2 juli 2016 06:23

Nu har det gått 2 veckor sedan jag cyklade. Det har varit två veckor med smärta varje dag.Inte sån där smärta som gör att man måste ligga ner, mer molande i bakgrunden för att hugga till ibland. Men den har funnits där hela tiden.   Min sjukskr...

Ovido - Quiz & Flashcards