Alla inlägg den 25 november 2014

Av L - 25 november 2014 13:04

Nu blir det lite repetition här...

När jag hade diskbråcket (våren 2013)hade jag nervpåverkan i högerbenet främst,även om jag hade pirrningar i vänsterbenet också-men känselbortfallet var inte lika stort i vänsterben.

Nervpåverkan för min del = pirrningar i benen,framförallt låren,och känselbortfall, det kändes som att jag tappade känseln i benet och inte hade någon kraft i det.Några gånger vek sej högerbenet.

 

Efter steloperationen kunde jag inte stödja på högerbenet,det bara vek sej och gjorde jätteont i höften/ljumsken/låret.Jag röntgades flera gånger extra för att läkarna ansåg att det inte riktigt var som det skulle,men inget fel hittades.Efter några dagar kunde jag börja stödja även på högerbenet,men jag behövde kryckor den första tiden.

 

Efter det har jag haft lite bekymmer med hö ben.Tex når jag inte ner lika lätt på högersidan när jag ska klä på mej,knyta skor eller torka fötterna efter jag duschat.Någon gång när vi var i skogen "tappade"jag högerbenet,så om jag skulle gå över tex en stock så funka det med vänsterben men högerbenet slog jag i(det kändes som att jag gick som vanligt och plötsligt tappa jag det bara).

Jag har tagit upp det med sjukgymnasten,han har undersökt lite genom olika vinklar och rörelser men säger att jag är helt ok i rörligheten(vilket jag oroade mej för att jag inte var).

 

Jag tog upp det på återbesöket hos ortopeden i slutet av september,han sa att han skulle höra av sej till sjukgymnasten som jag träffat på Us så att hon ev skulle göra en ny undersökning av benet.Sen dess har jag inte hört något,och ärligt talat inte tänkt på det särskillt mycket heller då jag inte haft några pirrningar eller känselbortfall.

 

Den senaste tiden har det ändrat sej.Iom att jag skulle börja försöka belasta högerbenet mer när jag går,står och sitter har det dragit igång något.

I 3 dagar nu har jag haft pirrningar,inte särskilt länge,eller kraftigt-men dom är tillbaka.

Jag trodde inte att det var nån fara,tänkte att det kanske är ok eftersom jag belastar mer,men enligt sjukgymnasten är det inte alls bra att belastning ger den effekten.

Idag blev det en väldigt kort variant av träning,och han sa att han ska ta kontakt med sjukgymnasten på Us för att ev göra en ny utredning.

Vilket inte oroade mej så himla mycket direkt när han sa det.Nu har det gått några timmar och det känns inte alls som pirrningarna som kommit efter det håller hjärnspökena borta...

Ovido - Quiz & Flashcards