Direktlänk till inlägg 10 november 2014

Come back på rehab

Av L - 10 november 2014 15:37

Andas ut lite grann nu.

Det verkar som smärtan den senaste tiden var en överansträngning.Idag är första dagen som det inte känns svullet inne i ryggen längre(vet inte hur jag ska förklara känslan)och jag har inte längre lika ont.Det är så himla lätt att köra på när allt känns bra,och man nästan tror att man är som förut.Det var jäkligt gött att vara så nära ett liv utan smärta!

Jag ställde in flera saker som var bokade förra v och har inte kört sjukgymnastik/rehab på nästan 2 v nu,det verkar som det hjälper att vila sej i form ibland ;)

 

Idag var det dags att testa på rehab igen,och jag fick ont efter men inte i närheten av den smärtan som var för 2 v sen.Idag kändes det nästan som jag bromsade min sjukgymnast mer än han bromsade mej,haha.Ibland har jag varit lite lessen över att jag inte fick träffa sjukgymnasten på sjukhuset fler ggr,för hon hade sån himla koll.Men jag är himla nöjd med den jag har här hemma,han har bra variation på övningar och är väldigt lyhörd för om jag får ont eller om ryggen provoceras av vissa övningar.Han är glad för min skull att jag kunnat komma igång mer än innan op oxå,och det uppskattar jag.Vi körde inte jättemånga övningar idag,börjar lite försiktigt och ser hur kroppen reagerar.På ons ska jag dit igen om jag inte blivit sämre igen.

 

En sak jag inte trodde jag skulle eller kunde göra nu var knäböj + skivstång med 10kg som jag höll med raka armar ovanför huvet-gissar på lite extra träningsvärk imorrn?!(Det ska hjälpa så man inte fuskar med ryggen-böjer man ryggen "fel" under övningen åker armarna framåt eller bakåt,och om armarna sticker blir det fel i ryggen-spänna bålen och rak rygg is the shit).

 

Imorrn blir det kalas här.Så,jag har bakat citronkladdkaka(bland det godaste jag nånsin ätit),kolalakritssnittar och chokladbollar.Den dära citronkladdkakan gjordes laktos- och glutenfri,och jag vete faen men jag tror inte alls den blev lika bra :(

Jag vet inte om det är smöret eller mjölet som ställer till det,men nåt är det som inte blir riktigt lika bra som annars.Jaja,det får nog duga ändå.

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av L - 31 oktober 2016 19:49

Hörni, det verkar som att det är dags. Dags att få ett slags avslut.   Det har gått 2,5 år sedan senaste operationen av ryggen.Och visst, det har blivit mycket bättre än det var då, och bättre än det var innan steloperationen. Men det verkar ...

Av L - 6 oktober 2016 18:27

Som ni märker hänger jag inte här så ofta...   Om man ska gå direkt på en ryggrapport så är den skaplig, i torsdags var första (och hittills enda) smärtfria dagen på nästan 3 månader. Jag tror inte att jag har så mycket mindre ont nu, men jag h...

Av L - 23 augusti 2016 18:09


Hej! Vad fort sommar och semester gick, men relativt snart har vi semester igen så jag ska inte klaga :)   Har lite saker jag vill ta upp i dagens inlägg,så nu kör vi.   -Semestern var utmärkt, hann och orkade med ungefär vad jag hade hoppa...

Av L - 13 juli 2016 07:33

  Dags för en liten rapportering om hur det går för mej nu :) Jag kom in på utbildningen jag sökte till hösten!Såå himla nöjd. Nu vet jag att jag kommer in på utbildningar jag är intresserad av-jag skrev högskoleprovet i höstas för att öka chan...

Av L - 2 juli 2016 06:23

Nu har det gått 2 veckor sedan jag cyklade. Det har varit två veckor med smärta varje dag.Inte sån där smärta som gör att man måste ligga ner, mer molande i bakgrunden för att hugga till ibland. Men den har funnits där hela tiden.   Min sjukskr...

Ovido - Quiz & Flashcards