Direktlänk till inlägg 14 augusti 2014

Usch,fy och bläääää

Av L - 14 augusti 2014 08:47

Njae,det går inte så himla bra nu...

Jag var hos sjukgymnasten i måndags och fick nu fortsätta med samma övningar,men med mera vikt=ont igen.Känns som en svullnad i ryggen direkt.Jag har ont dagligen nu och det stör mej för jag tänkte att det skulle bli mindre smärta med tiden.

 

Jag har inte energin längre,jag orkar snart inte kämpa.Imorgon är sista dagen att överklaga Fk´s beslut,men jag får inte tag i min läkare.I måndags ringde jag därför sjukhuset för att få tag i nån annan som kunde hjälpa mej med överklagandet-men det är fortfarande ingen som har hört av sej.Brevet måste ju skickas idag!

 

Det här suger så himla mycket energi-jag önskar dom kunde ha min kropp för en dag och se hur det är att tappa balansen hundra ggr,att få ont för man gjorde en rörelse fel,att inte nå ner till sina fötter när man ska klä på sej,att käka antibiotikan som har såna biverkningar att jag blöder varje dag eftersom det kliar så mycket,eller tappar huden.Provtganingen varje vecka trots att man är livrädd för nålen.Men framförallt kan dom få prova på den här tröttheten som blir av att ha sövts ner två ggr på 3 veckor(kommer orken nånsin komma tillbaka?),pirrningarna i benen-och det ständiga grubblandet på hur det ska gå.Inte bara med jobb,utan den frågan man är sjukt trött på att ställa sej själv:

Kommer jag nånsin bli bra?

 
 
SaraEmma

SaraEmma

14 augusti 2014 09:52

Usch, stackare! Det är verkligen en kamp det här... Ibland undrar jag om jag skulle ha gjort operationen om jag vetat hur jobbigt det skulle bli... Hur ont det skulle fortsätta göra, hur psykiskt jobbigt det skulle vara... Fast å andra sidan vet jag att jag ändå hade tagit chansen att bli bättre.
Jobbigt att krångla med Fk också, så långt har jag inte kommit än, men det närmar sig alltför fort. Hoppas det löser sig för dig! Kram

http://ryggresan.bloggplatsen.se

 
L

L

14 augusti 2014 13:58

Får bara hoppas man kommer stärkt ur det!Jag har faktiskt inte tänkt det,men jag har ungefär samma smärta som innan-för din del är det ju värre nu :(
Jag hade inte alls räknat med den psykiska påfrestning det blev!Glömde liksom bort att smärtan å slitet sätter sej i skallen oxå...
Jadu,dom är roliga :) I brevet om överklagande står det att man har två mån på sej att överklaga FROM att man mottagit brevet-idag fick jag veta att dom inte tar nån hänsyn till att jag låg inne flera dagar efter att brevet kommit,utan överklagan måste in IDAG-inte två mån efter att jag kommit hem från sjukan!Får fortf inte tag i nån dr och kan inte köra bil pga smärtan så sambon får väl åka 6 mil för att lämna in överklagan då....*suck*

http://www.inmyplace.bloggagratis.se

 
SaraEmma

SaraEmma

14 augusti 2014 14:46

Nej, den psykiska biten hade jag också liksom glömt bort... Trodde nog att det värsta hade varit åren innan operationen...
Nog hade man ju hoppats att smärtan skulle bli gradvis bättre och bättre, inte samma eller sämre :(
Usch och fy för att krångla med Fk... orkar knappt tänka på det. Är det alltså efter ett års sjukskrivning? Tänkte förbereda mig... ;)

http://ryggresan.bloggplatsen.se

 
L

L

15 augusti 2014 09:31

Jaaa,man glömmer nog lätt den biten!Tänker att man vaknar upp från op och allt är ok?!?! :)
Det kan nog vara bra att förbereda sej på-efter ett års sjukskrivning (följande text är bara mina spekulationer och/eller åsikter)lär du få info om att du kommer få en lägre ersättning("fortsättningsnivå" istället för "normalnivå") pga att Fk inte anser att du är allvarligt sjuk.Ersättning är 5% mindre,alltså 75% av din lön istället för 80%.Den ersättningen går att få i max 550 dgr.Mitt tips är att se till att läkarintygen är ordentligt ifyllda,tex TROR jag att om det bara står "lumbago"i läkarintyget är det nog ganska lätt för Fk att tycka att man inte är så sjuk,men som sagt-bara gissning :) Det underlättar nog oxå om man har en dr som är insatt i hur det funkar och är beredd att skriva till/prata med Fk.Kan nog skriva hur mycket som helst om det tror jag :) Kram

http://www.inmyplace.bloggagratis.se

 
SaraEmma

SaraEmma

15 augusti 2014 15:48

Bra att jag kan fråga dig om tips :-) Det där med bra läkarkontakt känns ju sådär... nu är jag ju på Art clinic i Jönköping med inhyrda läkare som bara är där ibland... När min sjukskrivning går ut i sept ska jag gå till vårdcentralen... känns ju inte så bra, vad vet dom liksom? Och hur bra intyg kan dom skriva? Tröttsamt! Hur fasen ska man orka med sånt också??? Kram

http://ryggresan.bloggplatsen.se

L

16 augusti 2014 09:21

Fråga på så hoppas jag det kan hjälpa på nåt sätt! :)
Mmm,det förstår jag.Jag har varit inställd på att jag skulle ha "min"läkare hela tiden-vilket känns jättebra,men han verkar väldigt upptagen,dom andra verkar inte alls lika insatta tyvärr :(
Jag tror,i det här läget,att dom bara förlänger sjukintyget-alltså:så länge det inte kommit en ny diagnos ändrar dom nog bara datumen(det är ju inget annat som förändrats).Vet du när du ska till Art Clinic nästa gång?Då kan du ju be dom skriva extra utförligt eller så så kanske dom på Vc ser hur det ska stå ;) Kram

 
SaraEmma

SaraEmma

16 augusti 2014 11:14

Jag ska göra ny röntgen först, sen får jag ny kallelse till Art clinic. Känns som det kommer ta tid... De ska skicka journalerna till vårdcentralen så de får ju info i allafall.

http://ryggresan.bloggplatsen.se

L

16 augusti 2014 16:09

Håller tummarna att dom kan speeda upp det hela lite så du får nåt svar på vad som är fel snart!Ovissheten är ju det värsta...Kram på dej

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av L - 31 oktober 2016 19:49

Hörni, det verkar som att det är dags. Dags att få ett slags avslut.   Det har gått 2,5 år sedan senaste operationen av ryggen.Och visst, det har blivit mycket bättre än det var då, och bättre än det var innan steloperationen. Men det verkar ...

Av L - 6 oktober 2016 18:27

Som ni märker hänger jag inte här så ofta...   Om man ska gå direkt på en ryggrapport så är den skaplig, i torsdags var första (och hittills enda) smärtfria dagen på nästan 3 månader. Jag tror inte att jag har så mycket mindre ont nu, men jag h...

Av L - 23 augusti 2016 18:09


Hej! Vad fort sommar och semester gick, men relativt snart har vi semester igen så jag ska inte klaga :)   Har lite saker jag vill ta upp i dagens inlägg,så nu kör vi.   -Semestern var utmärkt, hann och orkade med ungefär vad jag hade hoppa...

Av L - 13 juli 2016 07:33

  Dags för en liten rapportering om hur det går för mej nu :) Jag kom in på utbildningen jag sökte till hösten!Såå himla nöjd. Nu vet jag att jag kommer in på utbildningar jag är intresserad av-jag skrev högskoleprovet i höstas för att öka chan...

Av L - 2 juli 2016 06:23

Nu har det gått 2 veckor sedan jag cyklade. Det har varit två veckor med smärta varje dag.Inte sån där smärta som gör att man måste ligga ner, mer molande i bakgrunden för att hugga till ibland. Men den har funnits där hela tiden.   Min sjukskr...

Ovido - Quiz & Flashcards