Alla inlägg den 13 januari 2015

Av L - 13 januari 2015 17:01

Har haft några skapliga dagar sen sist.Förutom när jag dammsuger,då får jag alltid idiotont oavsett om jag tar ett rum eller en våning.

I helgen provade jag att träna en halvtimme på crosstrainer för första gången,det gick ganska bra,lite ont efteråt.Mest irriterande att det blev pirrningar under högerknä av det,så jag fick inte fortsätta med det.Mina knän är ganska dåliga sen innan och det där kunde enligt sjukgymnasten tyda på överansträngning av knät så det får vänta tills jag tränat upp benen bättre.

Annars ser planen ut såhär: styrketräning 2 ggr/v,spinning 1g/v och simning 1g/v.Utöver det promenader om jag kan.Ska tillbaka till sjukgymnasten nästa v så det är inget program som är ristat i sten direkt.

 

Tyvärr är min läkare sjukskriven på obestämd tid så jag vet inte alls vem jag kommer ha istället.Inte för att något besök är planerat eller så,men läkarintyget går ut den här veckan,och senast någon annan ersatte honom sjukskrev den läkaren mej i 2 veckor.Det var i augusti och jag opererades i juni-den som skrev det läkarintyget är samma läkare som gjorde den andra op så han borde ju kanske anat att 2 v sjukskrivning inte skulle räcka?

Min ordinarie läkare är så himla bra så det är synd att han är sjuk-det skulle varit väldigt skönt att ha honom att prata med nu när det är utredning osv på gång.

 

Idag påmindes jag om den jäkla tröttheten,spelar visst ingen roll att jag i vanliga fall brukar klara mej på 6 timmars sömn,jag är visst aldrig pigg.Sjukgymnasten påminde om att när man har haft ont så här länge är det inte ovanligt att man är trött,och att det inte spelar så stor roll hur mycket extra man sover-smärtan suger massa energi.

Eftersom jag varit bättre den senaste v glömmer jag det och undrar när träningen ska ge resultat,när jag kroppen kommer kännas som att "den är med"igen.

När jag tänker efter skulle det inte förvåna mej om en himla massa energi gått åt till att oroa mej för om jag skulle halka på den kilometerlånga isgatan som var vägen till sjukgymnasten idag...

Som tur är fick jag skor med dobbar i julklapp-dom rädda mej idag!

 

2 dagar kvar till det där mötet då,börjar bli lite nervöst faktiskt.

Eventuellt har jag hittat ett ställe jag vill arbetsträna på,det skulle vara helt underbart om det blev så så håll tummarna för mej :)

Ovido - Quiz & Flashcards