Direktlänk till inlägg 28 maj 2015

Gnäll gnäll gnäll

Av L - 28 maj 2015 16:33

Jaha,då ska vi se...

Om ni inte orkar med lite pessism såhär en torsdagseftermiddag kanske det är bäst att inte läsa så himla mycket mer :)

 

Kanske att man ska spalta upp det som stör mej såhär:

 

*Min kropp.Vi har stora samarbetssvårigheter just nu.Jag gör allt jag kan med vila,smärtlindring,rehab/träning-försöker få någon slags balans eller något som funkar.Men nä. 

Den där mjölksyran tar snart knäcken på mej helt-det skulle vara skönt att kunna ta sej uppför trappan till arbetsträningen utan att behöva stanna iallafall.

 

*Jobbet jag hade löfte om finns inte längre.Jag kanske måste leta nytt ställe att arbetsträna på snart då jag snart inte har några arbetsuppgifter kvar.

 

*Min nuvarande chef ringde för att påpeka att jag borde vara solidarisk med mina kollegor nu när det är övertalighet-han anser att jag ska säga upp mej så dom inte behöver säga upp någon annan.

(Själv förstår jag inte riktigt problemet-jag kostar dom absolut ingenting i nuläget,kan dom inte bara sätta in en vikarie för mej så slipper nån gå?Jag kommer ju ändå bli uppsagd senare).

 

*Landstinget-tydligen är det helt j-a omöjligt att få ett kvitto på att man betalat 1100:- i receptionen på vårdcentralen(upp till högkostnadsskyddet).

 

*Facket.Flera gånger har jag frågat vilken hjälp man kan få om man är sjukskriven en längre tid.

IDAG-efter nästan exakt 2 års sjukskrivning får jag veta att det finns ersättning man kan söka för tex träning,rehab,massage,resor till och från sjukhus osv.

Jag vet-det är ju jättebra!MEN det skulle varit så himla mycket bättre att veta för ett år sen eller två så man hade sparat kvitton och haft bättre koll.

 

*Försäkringskassans information har varit lite....knapphändig.Vilket i mitt fall betyder att jag inte alls får arbetsträna i ett år som de sagt från början.Den här månaden har de oxå glömt att betala min ersättning + att de ändrat ersättningsform för mej så jag antagligen inte får ut något på sjukförsäkringen längre. 

 

*Arbetsförmedlingen.Hur svårt ska det vara att få hit en matta som jag skulle fått den 16 april?

 

*Jag är så otroligt trött på att jaga information hela tiden,att försöka få tag i den ena eller den andra för att få rätt stöd och hjälp.Det skulle vara så himla skönt om man bara fick fokusera fullt på att bli bra istället.

 

Vi sätter nog punkt här,för vem fan orkar höra på mer gnäll?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av L - 31 oktober 2016 19:49

Hörni, det verkar som att det är dags. Dags att få ett slags avslut.   Det har gått 2,5 år sedan senaste operationen av ryggen.Och visst, det har blivit mycket bättre än det var då, och bättre än det var innan steloperationen. Men det verkar ...

Av L - 6 oktober 2016 18:27

Som ni märker hänger jag inte här så ofta...   Om man ska gå direkt på en ryggrapport så är den skaplig, i torsdags var första (och hittills enda) smärtfria dagen på nästan 3 månader. Jag tror inte att jag har så mycket mindre ont nu, men jag h...

Av L - 23 augusti 2016 18:09


Hej! Vad fort sommar och semester gick, men relativt snart har vi semester igen så jag ska inte klaga :)   Har lite saker jag vill ta upp i dagens inlägg,så nu kör vi.   -Semestern var utmärkt, hann och orkade med ungefär vad jag hade hoppa...

Av L - 13 juli 2016 07:33

  Dags för en liten rapportering om hur det går för mej nu :) Jag kom in på utbildningen jag sökte till hösten!Såå himla nöjd. Nu vet jag att jag kommer in på utbildningar jag är intresserad av-jag skrev högskoleprovet i höstas för att öka chan...

Av L - 2 juli 2016 06:23

Nu har det gått 2 veckor sedan jag cyklade. Det har varit två veckor med smärta varje dag.Inte sån där smärta som gör att man måste ligga ner, mer molande i bakgrunden för att hugga till ibland. Men den har funnits där hela tiden.   Min sjukskr...

Ovido - Quiz & Flashcards