Alla inlägg den 29 maj 2015

Av L - 29 maj 2015 14:00

Det är märkligt hur huvet funkar.

Jag har inte lagt ut så himla mycket på facebook om hur jag mår eller hur det går efter operationerna.Anledningen?-Jag vill inte uppfattas som gnällig.

Kanske beror det på att en del har slutat höra av sej-att jag tror att dom inte längre hör av sej för att jag bara pratar om ryggen eller hur ont jag har.

Ibland känns det som att om jag hade pratat mer om det kanske det hade varit lättare?Jag är en sån som grubblar mycket och ältar en del,behöver vrida och vända på saker och ibland få andras åsikter för att sätta saker i ett nytt ljus.

Kanske hade inte allt känts så stort och tungt och jobbigt om jag bara hade öst ur mej när frustrationen uppstår?

 

I dom lägena är jag så glad över "bloggvännerna"som jag följer-jag är absolut inte glad över att dom lever med smärta,steloperation,sjukskrivning och allt annat som livet nu innehåller.

Men,jag är på något sätt glad att det finns fler.Att man inte är ensam.Att någon förstår utan att man måste förklara allt in i minsta detalj.Jag önskar från djupet av mitt hjärta att vi alla kommer bli bra igen!

 

Idag har varit en bra dag.En betydligt bättre dag än igår.

 

*Pratade med chefen på stället där jag arbetstränar idag-kanske att det fanns nya arbetsuppgifter ändå.Det finns hopp.Det mest fantastiska är att det finns hopp TROTS att dom har 190 personer att omplacera pga att verksamhet flyttar utomlands.Trots det försöker dom hitta något åt mej,och det värmer mitt hjärta.(På mitt jobb har dom tillsatt ett antal tjänster jag kunde ha fått utan att ens låta mej veta att det gick att söka,trots att min chef varit fackligt aktiv och är väl medveten om den skyldigheten-att omplacera mej.Lite skillnad...).

 

*Pratade med sjukgymnasten och han ska försöka skriva ett intyg där det framgår att jag ska träna regelbundet,får se om jag kan få ersättning för träningskort av facket.

 

*Pengarna har kommit från Försäkringskassan.OCH från sjukförsäkringen.Ibland undrar jag hur mycket som löser sej av sej självt om jag bara har lite is i magen?

 

*Kanske att Arbetsförmedlingen till och med har beställt en matta.När eller var den levereras framgår dock inte i nuläget ;)

 

*Jag har velat som fasen om hur jag ska göra med cyklingen.Japp,jag har försökt komma i form för att köra motionslopp.Det har inte alls gott så bra som jag tänkt mej,ryggen klarar sej hyfsat beroende på antal mil-men det är mest mjölksyran som sätter stopp.(Jag har möjlighet att ändra position ganska mycket för att ryggen inte ska ledsna,och ställer mej ofta upp för att räta upp ryggen).

 

På söndag är det iallafall dags,jag ska testa mina vingar.Jag ska köra ett motionslopp igen!Det första på 3 år.Jag kommer köra en kortare sträcka än dom andra,vilket innebär att jag ska köra ett lopp ensam för första gången någonsin.

Det är jättenervöst,dels för hur kroppen kommer funka-men oxå för att köra själv.

Jag har iallafall valt ett motionslopp där man kan anmäla sej på plats samma dag-så mår inte kroppen bra kör jag helt enkelt inte.

 

Med den glada nyheten önskar jag en trevlig helg!

 

Ovido - Quiz & Flashcards