Direktlänk till inlägg 10 mars 2015

Då är det dags...

Av L - 10 mars 2015 09:33

Hej bloggen...

Är fortsatt dålig på att uppdatera,men sanningen är att det stått still här.Det mesta har stått still.

Idag fick jag äntligen besked om att jag kanske kan börja arbetsträna den här veckan.Det har gått så lång tid att Arbetsförmedlingen har sagt att jag ska börja leta efter en annan arbetsplats att träna på för det går så lång tid utan besked.

 

Träning/rehab går fortfarande segt som sirap.Kan få mjölksyra bara av att resa mej från soffan,eller gå upp till övervåningen.Så orken när jag tränar är inte den bästa.Idag när jag simmade funderade jag väldigt många gånger på att ge upp och åka hem efter 4 längder(?!?!?!).Bet ihop och körde mer,men är så fruktansvärt trött på att ha noll energi.

Jag blir mer och mer känslig för ljus oxå,men framförallt för ljud.Det är märkligt att tickandet från klockan i köket kan vara så jobbigt att höra så jag börjar gråta.Japp,det låter inte ok,och det är det inte heller.

 

Idag blir det ännu ett besök på sjukan.Dom verkar hålla med om att jag inte riktigt mår som jag ska.

Jag hoppas att jag kommer få svar på vad denna enorma trötthet beror på,om smärtan kommer kunna minska eller om det här nu är ett konstant tillstånd,vad infektionen beror på och om benet kommer bli bättre.

 
 
SaraEmma

SaraEmma

10 mars 2015 13:33

Undrade just hur det går för dig... Va bra om du kan få börja nu då, och hoppas det går bra! Jag är livrädd för att snart börja jobba, känns helt övermäktigt.
Lycka till hos doktorn idag, hoppas du får lite förklaringar och bra besked!
Kram

http://ryggresan.bloggplatsen.se

 
L

L

11 mars 2015 10:25

Tack så mycket,kommer en rapport pronto :)
Jag är oxå rädd,rädd som fan faktiskt men samtidigt MÅSTE jag göra nåt,blir tokig av att gå hemma...Funkar det inte får man backa å bli sjukskriven igen,men jag tänker att jag måste försöka iaf.Har du hört nåt om när du ska börja?Håller tummarna att det komer gå bra för dej!Kram

http://inmyplace.bloggplatsen.se

 
SaraEmma

SaraEmma

11 mars 2015 17:22

Ja du har helt rätt, till slut måste man ju prova. Jag är sjukskriven till 24/3 och sen är det meningen att det ska bli möte med fk efter det. Jag är helt säker på att det mötet kommer leda till att jag ska börja jobba 25% då.

http://ryggresan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av L - 31 oktober 2016 19:49

Hörni, det verkar som att det är dags. Dags att få ett slags avslut.   Det har gått 2,5 år sedan senaste operationen av ryggen.Och visst, det har blivit mycket bättre än det var då, och bättre än det var innan steloperationen. Men det verkar ...

Av L - 6 oktober 2016 18:27

Som ni märker hänger jag inte här så ofta...   Om man ska gå direkt på en ryggrapport så är den skaplig, i torsdags var första (och hittills enda) smärtfria dagen på nästan 3 månader. Jag tror inte att jag har så mycket mindre ont nu, men jag h...

Av L - 23 augusti 2016 18:09


Hej! Vad fort sommar och semester gick, men relativt snart har vi semester igen så jag ska inte klaga :)   Har lite saker jag vill ta upp i dagens inlägg,så nu kör vi.   -Semestern var utmärkt, hann och orkade med ungefär vad jag hade hoppa...

Av L - 13 juli 2016 07:33

  Dags för en liten rapportering om hur det går för mej nu :) Jag kom in på utbildningen jag sökte till hösten!Såå himla nöjd. Nu vet jag att jag kommer in på utbildningar jag är intresserad av-jag skrev högskoleprovet i höstas för att öka chan...

Av L - 2 juli 2016 06:23

Nu har det gått 2 veckor sedan jag cyklade. Det har varit två veckor med smärta varje dag.Inte sån där smärta som gör att man måste ligga ner, mer molande i bakgrunden för att hugga till ibland. Men den har funnits där hela tiden.   Min sjukskr...

Ovido - Quiz & Flashcards