Direktlänk till inlägg 16 april 2014

Sjukgymnastbesök

Av L - 16 april 2014 08:16

God morgon!

Har iofs varit vaken i 3 timmar redan,men så är det ju alltid :)

 

Igår var jag hos sjukgymnasten-sista besöket innan op.

På väg dit funderade jag faktiskt lite på vad jag skulle dit för igår,och mycket riktigt hade vi inte jättemycket att gå igenom...Ska höja vikten på en övning,och ge mej på plankan på pilatesboll igen.Jag blir så feg när jag får ont av nåt EN gång tänker jag att det inte funkar,men ska försöka inte ge upp så lätt!

Jag berättade att jag inte är ett dugg pepp på styrketräningen just nu(har 4 benövningar i maskiner-resten kan jag göra hemma)han sa att det viktigaste att träna upp inför op är bålen så jag skulle mest fokusera på det.Jag simmar ca 3 ggr/v och promenerar en del,nu känns det faktiskt betydligt roligare med promenader än med styrketräning(iaf när det är sol :)).Spinning har jag inte vågat köra på 2v för jag fick ont i 4 dar senast jag gjorde det.

Positiva nyheter var att han trodde att jag både kunde gå på Bråvalla festivalen (slutet av juni)och bröllop(mitten av juli).Jag är aningens skeptisk men det får väl tiden utvisa hur det blir :)

Håller tummarna att det ska gå iaf!

Fick inget definitivt svar på hur jag ska ta mej till sjukgymnasten den första tiden efter op-sjuktaxi gissade dom på men kunde inte säga nåt om priser eller så.

Får väl försöka boka tid som funkar med att sambon kan köra mej dit...

 

Idag står bakning på schemat-ska prova att göra rödbetskaka(morotskaka fast med rödbetor istället,eller om jag ska blanda...)Sambons familj kommer hit på fredag så då ska det smaka hoppas jag.Solen skiner så en promenad får det oxå bli,och så ska vi handla inför helgen.Haha,nu börjar det bli lite mycket att hinna innan kl 13 känner jag,dags för frukost då!

 

 

 

 

Det här längtar jag efter att göra igen! :D

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av L - 31 oktober 2016 19:49

Hörni, det verkar som att det är dags. Dags att få ett slags avslut.   Det har gått 2,5 år sedan senaste operationen av ryggen.Och visst, det har blivit mycket bättre än det var då, och bättre än det var innan steloperationen. Men det verkar ...

Av L - 6 oktober 2016 18:27

Som ni märker hänger jag inte här så ofta...   Om man ska gå direkt på en ryggrapport så är den skaplig, i torsdags var första (och hittills enda) smärtfria dagen på nästan 3 månader. Jag tror inte att jag har så mycket mindre ont nu, men jag h...

Av L - 23 augusti 2016 18:09


Hej! Vad fort sommar och semester gick, men relativt snart har vi semester igen så jag ska inte klaga :)   Har lite saker jag vill ta upp i dagens inlägg,så nu kör vi.   -Semestern var utmärkt, hann och orkade med ungefär vad jag hade hoppa...

Av L - 13 juli 2016 07:33

  Dags för en liten rapportering om hur det går för mej nu :) Jag kom in på utbildningen jag sökte till hösten!Såå himla nöjd. Nu vet jag att jag kommer in på utbildningar jag är intresserad av-jag skrev högskoleprovet i höstas för att öka chan...

Av L - 2 juli 2016 06:23

Nu har det gått 2 veckor sedan jag cyklade. Det har varit två veckor med smärta varje dag.Inte sån där smärta som gör att man måste ligga ner, mer molande i bakgrunden för att hugga till ibland. Men den har funnits där hela tiden.   Min sjukskr...

Ovido - Quiz & Flashcards