Direktlänk till inlägg 6 april 2014

Den där smärtan...

Av L - 6 april 2014 08:11

Godmorgon!

Hoppas ni har en bättre söndag än vad jag har.

Idiotiskt ont i ryggen idag så jag ser inte riktigt nån anledning att försöka ta mej upp...Inte ännu iaf.

Jag ligger kvar ett tag och hoppas det ska släppa, men det har hållit i ca 15 timmar nu så det verkar segt.

Jag vet vad som gick fel för jag känner direkt när det skiter sej.

Första ggn var när jag höll en ettåring några sekunder.

Att lyfta honom gick bra men jag klarade inte att hålla honom :(

Jag blir så j-a less på det här! Jag vill kunna lyfta, leka å lattja med mina syskonbarn!

Iaf, jag känner som sagt direkt att det kommer göra ont.Men det gick bra.

Var ute på en kort å lugn promenad och det var lugnt :)


Så när jag kom hem tyckte både sambo och jag att vi skulle ut på en promenad. 

Vilket funkade, tills jag gick snett.Ett enda jävla steg snett.

Sen kommer värken smygande, jag känner hur jag börjar parera och gå annorlunda för att överhuvudtaget

kunna ta mej hem.

Jag vet att jag måste lägga mej när jag kommer hem.

Jag vet att jag  måste ligga en timme eller två och sen kan det släppa.

Om inte annat så kan det släppa under natten.

Men inte den här gången.


 

 

 
 
Emma

Emma

13 april 2014 22:10

Usch och fy för smärta! Man blir ju så jäkla less och just det där att det krävs så himla lite för att framkalla dem. Det gör ju att man är tyvärr blir extra försiktig och knappt vill ta några chanser alls. Hoppas det blir bättre snart! /Emma

http://vagenfram.wordpress.com

L

15 april 2014 15:18

Ja,eller hur!Helt hopplöst-en del saker kan jag göra nu,men är rädd för att göra det för att det har gjort ont förut.Ska bli väldigt intressant att se hur det blir efter operationen :)
Hoppas du är bättre än i helgen!/L

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av L - 31 oktober 2016 19:49

Hörni, det verkar som att det är dags. Dags att få ett slags avslut.   Det har gått 2,5 år sedan senaste operationen av ryggen.Och visst, det har blivit mycket bättre än det var då, och bättre än det var innan steloperationen. Men det verkar ...

Av L - 6 oktober 2016 18:27

Som ni märker hänger jag inte här så ofta...   Om man ska gå direkt på en ryggrapport så är den skaplig, i torsdags var första (och hittills enda) smärtfria dagen på nästan 3 månader. Jag tror inte att jag har så mycket mindre ont nu, men jag h...

Av L - 23 augusti 2016 18:09


Hej! Vad fort sommar och semester gick, men relativt snart har vi semester igen så jag ska inte klaga :)   Har lite saker jag vill ta upp i dagens inlägg,så nu kör vi.   -Semestern var utmärkt, hann och orkade med ungefär vad jag hade hoppa...

Av L - 13 juli 2016 07:33

  Dags för en liten rapportering om hur det går för mej nu :) Jag kom in på utbildningen jag sökte till hösten!Såå himla nöjd. Nu vet jag att jag kommer in på utbildningar jag är intresserad av-jag skrev högskoleprovet i höstas för att öka chan...

Av L - 2 juli 2016 06:23

Nu har det gått 2 veckor sedan jag cyklade. Det har varit två veckor med smärta varje dag.Inte sån där smärta som gör att man måste ligga ner, mer molande i bakgrunden för att hugga till ibland. Men den har funnits där hela tiden.   Min sjukskr...

Ovido - Quiz & Flashcards