Direktlänk till inlägg 17 januari 2016

What goes up must come down...

Av L - 17 januari 2016 20:39

Jaa,ni förstår nog....

Jag hade 2 smärtfria dagar iallafall :)

 

Förra veckan kom så ett litet bryt.Inte som någon överaskning egentligen,men ändå tråkigt när man känner att allt allt ALLT går åt h-e och inget går ens väg.

 

Jag ska fortsätta försöka trots att förutsättningarna inte är optimala på något sätt på arbetsträningen nu,jag försöker så gott jag kan att vara en bra kollega och medarbetare men det blev lite för mycket motvind förra veckan.Och jag tycker det är skitjobbigt att jag visade det,men om det inte känns bra måste man kunna väcka frågan om hur man kan göra istället?

 

Brytet berodde inte bara på det,jag hade också,för första gången sen jag blev sjuk,bestämt mej för att träna 3 pass på en vecka."Ordentliga pass"eller vad man ska kalla det,sånt som jag gjorde innan jag fick lära mej allt med pilatesboll,gummiband eller den egan kroppen osv.(Det kan vara träning nog-jag vet!)

 

Jag tycker det är skitsvårt att veta hur mycket man ska pusha sej själv till olika saker,jag förstår ju att jag hamnat i någon slags bekvämlighetszon nu-eftersom både fysisk träning och social träning eller vad man ska kalla det,tar så mycket mer energi nu än förut.

Jag känner inte igen mej själv och det skrämmer mej lite,även om det är fullt rimligt att man inte orkar som innan....

Jag saknar lite jävlar anamma och kämpaglöd,vill inte lägga mej platt för motstånd,men jag är så otroligt trött på att kämpa.

 
 
SaraEmma

SaraEmma

18 januari 2016 13:21

Usch va segt... förstår dig precis, jag är också så urless på att kämpa och kämpa på alla möjliga sätt och vis. Kan inte nåt bara få funka bra och rulla på nån gång? Sen är det ju så att hur jobbigt det än känns så måste man ibland få bryta ihop inför vänner, arbetskamrater mm Man kan inte vända ut och in på sig själv för att vara glad och positiv och kämpa i det oändliga! Ibland får man backa, vila mycket och va snäll mot sig själv! Kram!

http://ryggresan.bloggplatsen.se

 
L

L

8 februari 2016 21:17

Jaaa,det är slitsamt!Hur känns det för dej nu?Har MMR börjat eller var det senare?Visst är det så-det är bara lite knepigare när man är på en arbetsplats där man vill försöka få ett jobb-man går ju omkring på helspänn hela tiden och vill göra allt så bra som möjligt liksom...Kram

http://www.inmyplace.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av L - 31 oktober 2016 19:49

Hörni, det verkar som att det är dags. Dags att få ett slags avslut.   Det har gått 2,5 år sedan senaste operationen av ryggen.Och visst, det har blivit mycket bättre än det var då, och bättre än det var innan steloperationen. Men det verkar ...

Av L - 6 oktober 2016 18:27

Som ni märker hänger jag inte här så ofta...   Om man ska gå direkt på en ryggrapport så är den skaplig, i torsdags var första (och hittills enda) smärtfria dagen på nästan 3 månader. Jag tror inte att jag har så mycket mindre ont nu, men jag h...

Av L - 23 augusti 2016 18:09


Hej! Vad fort sommar och semester gick, men relativt snart har vi semester igen så jag ska inte klaga :)   Har lite saker jag vill ta upp i dagens inlägg,så nu kör vi.   -Semestern var utmärkt, hann och orkade med ungefär vad jag hade hoppa...

Av L - 13 juli 2016 07:33

  Dags för en liten rapportering om hur det går för mej nu :) Jag kom in på utbildningen jag sökte till hösten!Såå himla nöjd. Nu vet jag att jag kommer in på utbildningar jag är intresserad av-jag skrev högskoleprovet i höstas för att öka chan...

Av L - 2 juli 2016 06:23

Nu har det gått 2 veckor sedan jag cyklade. Det har varit två veckor med smärta varje dag.Inte sån där smärta som gör att man måste ligga ner, mer molande i bakgrunden för att hugga till ibland. Men den har funnits där hela tiden.   Min sjukskr...

Ovido - Quiz & Flashcards