Direktlänk till inlägg 7 januari 2016

Jag vet att man inte ska...

Av L - 7 januari 2016 20:28

...men jag kan inte riktigt låta bli:

Hörni!

JAG HAR EN SMÄRTFRI DAG!!!


Igår hade jag ett litet helvete att hantera huggsmärtorna som jag tror kommer av nerver vid skruvarna när jag ansträngt ryggen mycket(någon som vet?Kan det stämma?).


Och vet ni vad-även fast jag är ledsen och besviken över att ha blivit uppsagd pga av ryggen så vet jag att det kommer bli så himla mycket bättre framöver.

Det är mycket kvar att lösa och man kan grubbla ihjäl sej på HUR det ska lösas om man är lagd åt det hållet(japp,det är jag)

men just här och just nu är livet bra.

 
 
SaraEmma

SaraEmma

8 januari 2016 08:07

Härligt Liza! Kram på dig 💜

http://ryggresan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anna

8 januari 2016 08:25

Hej!
Jag ser att du också är stelopererad i L4-S1. Genomgick själv samma operation i maj 2013 och hade ett helt år där jag var smärtfri vilket var helt underbart. Man måste ta de dagarna, ibland bara timmar där man är smärtfri och bara njuta av det :-). Det är svårt för andra som inte haft dessa smärtor att förstå vilket helvete det är man genomgår. Eftersom du har så ont i området runt steloperationen, är det ingen som varit inne att ta bort implantaten spm sattes in i samband med steloperationen? Det var ryggortopeden inne på för min del, men mina smärtor kommer från bäckenlederna nu så den 2/2 ska jag steloperera min högra i Ängelholm. Jag sökte ny sjukgymnast i våras och har fått god lindring med mina smärtor av honom.
Lycka till och hoppas att du blir bättre och att allt löser sig för dig! Jag lider med dig. Kom ihåg att njuta varje liten stund du är smärtfri, det är otroligt viktigt att man kan göra det säger sjukgymnasten till mig!

Hälsningar Anna

 
Liza

Liza

9 januari 2016 07:22

Tack Sara :) Kram kram

http://www.inmyplace.bloggplatsen.se

 
Liza

Liza

9 januari 2016 07:29

Hej Anna!
Men nej,vad hände efter 1 år?
Nej,det har de faktiskt inte sagt något om att göra...Dels säger de att det fortfarande kan bli bättre,men de skyller också det mesta på infektionen jag fick och jag har inte fått någon klarhet i hur länge den påverkar resultatet(de verkar inte veta helt enkelt).

Jag blir så nyfiken-vad gör sjukgymnasten som kan lindra smärta?Jag har träffat 4 olika nu tror jag-det är ungefär samma resultat oavsett.
Lycka till med op,jag hoppas den kommer hjälpa dej!
Och JA-man får ta vara på de tillfällen som finns med mindre,eller till och med utan smärta :)
Liza

http://www.inmyplace.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anna

10 januari 2016 15:45

Hej!
Jag vet inte riktigt vad sjukgymnasten gör, men eftersom det är mina bäckenleder som gör ont nu så försöker han att få den i rätt läge igen med hjälp av att han trycker ihop mitt bäcken och trycker även mina bäckenleder bakifrån ryggen. Han håller ihop mitt bäcken och jag försöker böja min rygg bakåt och sedan lättar han på nervtrycket på något sätt eftersom han misstänker att det trycker mot min ischiasnerven ibland.
Det jag vet är att han är vidareutbildad inom OMT, ortopedisk manuell terapi. Kolla efter en sjukgymnast som har den vidareutbildningen. Jag sökte denna sjukgymnast i somras eftersom den förra ansåg att hon inte kunde hjälpa mig mer med mina smärtor utan trodde mer att det var en misslyckad steloperation :-(.
Mina smärtor återkom för 1,5 år sedan med att det började skava ut mot höften och att det blev att värka och smärta i rygg, ner i benet och ljumsken. Viss smärta kunde jag känna igen sedan innan steloperationen fast då satt ryggsmärtan mer mitt i ryggen medan nu sitter den ut mot höfterna.
Är det någon som kollat dina bäckenleder? Det är otroligt vanligt att man får problem med bäckenlederna efter en steloperation. Men det är svårt att få ryggortopeder att inse det. Jag fick svaret från ryggortopeden som stelopererade mig att det inte fanns något fel på röntgenbilderna. Men läkaren i Ängelhom som direkt på mina datortomografibilder att det var de som krånglar och inte min steloperation.

Lycka till och hoppas du får hjälp, det är fruktansvärt att slåss mot läkare och inte få något besked
Kram Anna

 
Liza

Liza

17 januari 2016 20:39

Hej!
Vad skönt att du hittat någon som åtminstone har en teori om vad som ska göras,det är inte helt lätt att få rätt hjälp...
Jag har inte upplevt att jag har problem med bäckenlederna på något sätt-vart gör det ont då?Mitt sitter på precis samma ställe som innan stelop,även om smärtan känns annorlunda nu än innan op.(Min teori om ändrad smärta är att det är diskbråcket som läkt).Nu ser jag att du skrev ju om höfterna :) Jag hade ont i höfterna precis efter andra op,tror det var pga ändrat rörelsemönster men nu är dom ok iallafall.
Hur har du det nu till vardags?Mycket ont?
Tack!Och detsamma önskar jag dej!
Kram

http://www.inmyplace.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Anna

20 januari 2016 18:13

Jag har mer eller mindre smärta varje dag. Det är bra några dagar efter att jag har varit till sjukgymnasten men det är inget som håller. Jag är helt sjukskriven nu sedan första november men hoppas att det ska bli en lyckad steloperation på höger bäckenled som är planerad till den 2/2 och att jag sedan får vänster opererad så fort det är möjligt under våren för att slippa smärtan.

Hoppas att du får hjälp snart och att du blir smärtfri. Har du fått träffa någon annan ryggortoped för att få en sk second opinion? Det kan ju vara bra så att någon annan får se din rygg som inte vet så mycket om den sedan förut.

Lycka till!!!!! Kram

 
Liza

Liza

8 februari 2016 21:42

Hej igen Anna,
förlåt att mitt svar har dröjt-har inte varit inne på länge.Usch vad jobbigt :/ Det där med smärta ställer till med så mycket...
Har op blivit gjord och hur har det gått i så fall?

Jag har träffat totalt 3 ryggortopeder,där de alla säger samma sak:det beror på infektionen,eller: det kan fortfarande bli bättre.
En av dem sa iofs också att alla op för de med mina problem blir ju inte bra-känns ju positivt ;)

Jag hoppas att du fått din op och att det gått bra!Kram

http://www.inmyplace.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av L - 31 oktober 2016 19:49

Hörni, det verkar som att det är dags. Dags att få ett slags avslut.   Det har gått 2,5 år sedan senaste operationen av ryggen.Och visst, det har blivit mycket bättre än det var då, och bättre än det var innan steloperationen. Men det verkar ...

Av L - 6 oktober 2016 18:27

Som ni märker hänger jag inte här så ofta...   Om man ska gå direkt på en ryggrapport så är den skaplig, i torsdags var första (och hittills enda) smärtfria dagen på nästan 3 månader. Jag tror inte att jag har så mycket mindre ont nu, men jag h...

Av L - 23 augusti 2016 18:09


Hej! Vad fort sommar och semester gick, men relativt snart har vi semester igen så jag ska inte klaga :)   Har lite saker jag vill ta upp i dagens inlägg,så nu kör vi.   -Semestern var utmärkt, hann och orkade med ungefär vad jag hade hoppa...

Av L - 13 juli 2016 07:33

  Dags för en liten rapportering om hur det går för mej nu :) Jag kom in på utbildningen jag sökte till hösten!Såå himla nöjd. Nu vet jag att jag kommer in på utbildningar jag är intresserad av-jag skrev högskoleprovet i höstas för att öka chan...

Av L - 2 juli 2016 06:23

Nu har det gått 2 veckor sedan jag cyklade. Det har varit två veckor med smärta varje dag.Inte sån där smärta som gör att man måste ligga ner, mer molande i bakgrunden för att hugga till ibland. Men den har funnits där hela tiden.   Min sjukskr...

Ovido - Quiz & Flashcards