Direktlänk till inlägg 16 april 2015

Det finns hopp! :) :) :)

Av L - 16 april 2015 07:31

Ja,alltså...Jag pratade med dr häromdan.Röntgen och blodprover visade,som väntat,ingenting.Medicinskt har dom ingen förklaring till varför jag fortfarande har ont?!

 

Förra gången vi pratade sa han att det kan ta upp till 2 år till för mej att bli bättre,eller bra.

Så lät det inte den här gången.

Nu sa han att musklerna läker på 3 månader och skelettet på 6 mån så dom har ingen förklaring till min smärta längre...Nu ska vi "ta en månad i taget och se hur det går för mej".

Lät inte så himla lovande i mina öron.

Tröttheten kan han inte förklara,men han ska prata med narkosläkare om det kan bero på att jag sövdes ner två ggr på 3 veckor(men det borde väl vara ok nu??).

 

Jag får mycket mer ryggsmärta vid mens,och frågade därför om det var vanligt och om man kunde göra något åt det(jag blir liggande gråtande för det gör så ont i ryggen).

Det hade han aaaaaaldrig hört talas om?!?!Är det någon av er andra stelopererade som har samma bekymmer eller är jag helt ensam om detta?

Slutligen bad jag om ny smärtlindring då varken tramadol eller oxycodone funkat för mej,och vet ni vad?

JAG FICK ÄNTLIGEN NÅT SOM FUNKAR!!!

Visst,jag är yr i huvet och lite så,men natten till igår sov jag en hel natt för första gången på flera månader.Igår kunde jag arbetsträna 4 timmar utan att få ont!

Jag kunde gå på Medicinsk Yoga utan att få ont.Det första jag kände när jag vaknade på morgonen var inte smärtan i ryggen :)

 

Inget gott som inte har något ont med sej dock.Man kan ju alltid se till att skära av sej en bit av nageln och fingret när inte ryggen gör ont-så man har ont NÅNSTANS hela tiden...

Hahahahahahaha.Jaja,nu ska jag bege mej till Vc och se om dom kan få loss kompressen och byta ut den.Sambon försökte innan han åkte till jobbet men jag höll på att svimma av smärtan så det fick avbrytas.

 
 
SaraEmma

SaraEmma

16 april 2015 19:56

Skönt att allt är bra på sätt och vis, men samtidigt vill man ju ha en förklaring på varför man inte blir bra! Det är ju samma för mig. Konstigt att de säger så olika också om hur lång tid det kan ta?
Får jag fråga vilken medicin du har fått som funkar? Jag har inte hittat nåt som funkar, tramadol och oxynorm har jag nästan helt slutat ta, hjälper inte ändå.
Kram!

http://ryggresan.bloggplatsen.se

 
L

L

19 april 2015 09:53

Jamen precis,på ett sätt skönt att "inget är fel"men ändå är ju nåt fel?!Jätteskumt,men så har dom ju varit lite fram och tillbaka känns det som.Kanske är det svårt att säga,men säg hellre det än olika prognoser varje gång isf!Den heter Panocod,jag blir ordentligt yr och trött av den,men för både kropp och psyke tror jag att det är viktigt att få en paus från smärtan åtminstone några dagar...Kram

http://inmyplace.bloggplatsen.se

 
SaraEmma

SaraEmma

19 april 2015 19:17

Aha då är det väl typ citodon... de får jag migrän av. Blev också yr och jättetrött. Men det kan man ju ta om värken försvinner men migrän är ingen kul biverkning...

http://ryggresan.bloggplatsen.se

 
L

L

19 april 2015 19:58

Ingen aning faktiskt om det är liknande/samma?Fråga nästa gång du pratar med dr-det måste väl finnas nåt du kan få som hjälper mot smärtan?!Det blir ju outhärdligt att ha ont VARJE DAG utan att kunna minska nåt på smärtan...Nä fy,det förstår jag.Som sagt:trötthet och yrsel kan man väl ta men migrän är det ju inte värt :(

http://inmyplace.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av L - 31 oktober 2016 19:49

Hörni, det verkar som att det är dags. Dags att få ett slags avslut.   Det har gått 2,5 år sedan senaste operationen av ryggen.Och visst, det har blivit mycket bättre än det var då, och bättre än det var innan steloperationen. Men det verkar ...

Av L - 6 oktober 2016 18:27

Som ni märker hänger jag inte här så ofta...   Om man ska gå direkt på en ryggrapport så är den skaplig, i torsdags var första (och hittills enda) smärtfria dagen på nästan 3 månader. Jag tror inte att jag har så mycket mindre ont nu, men jag h...

Av L - 23 augusti 2016 18:09


Hej! Vad fort sommar och semester gick, men relativt snart har vi semester igen så jag ska inte klaga :)   Har lite saker jag vill ta upp i dagens inlägg,så nu kör vi.   -Semestern var utmärkt, hann och orkade med ungefär vad jag hade hoppa...

Av L - 13 juli 2016 07:33

  Dags för en liten rapportering om hur det går för mej nu :) Jag kom in på utbildningen jag sökte till hösten!Såå himla nöjd. Nu vet jag att jag kommer in på utbildningar jag är intresserad av-jag skrev högskoleprovet i höstas för att öka chan...

Av L - 2 juli 2016 06:23

Nu har det gått 2 veckor sedan jag cyklade. Det har varit två veckor med smärta varje dag.Inte sån där smärta som gör att man måste ligga ner, mer molande i bakgrunden för att hugga till ibland. Men den har funnits där hela tiden.   Min sjukskr...

Ovido - Quiz & Flashcards