Direktlänk till inlägg 27 mars 2014

Väntetiden förlängd...

Av L - 27 mars 2014 09:07

I måndags berättade sjukgymnasten att det såg ut som att dom ändrat datum för min operation.Så igår ringde jag US och fick det bekräftat-3 veckor senare blir den :( 

Det är ju inte mycket att göra åt saken men jag hade verkligen hoppats att det datum jag hört skulle bli the day eftersom vårdgarantin redan har gått ut där.Man kan ju välja att ställa sej i kö nån annanstans men jag har funderat på det och kommit fram till att resan hem blir nog tillräckligt jobbig ändå.

 

Sjukgymnasten sa också att efter op får jag inte träna nåt/nån annanstans eller gå på några andra behandlingar-det är bara sjukgympa som gäller.Jag förstår det på ett sätt-dom måste ju veta vad som funkar och inte,men det är lite synd att inte få gå på kinoproaktiken som ju är det enda som hjälpt.

 

Idag har jag träningsvärken från helvetet.Tar lite hjälp av en PT för att träna upp mej så bra som möjligt inför op-och det tog igår kan man säga!!! :) Försökte simma bort träningsvärken idag men det verkar inte riktigt hjälpa...

 

Våfflor med tjejjerna igår,så himla trevligt!Och gott.Dom dära kidsen dom har är ju så himla söta så man blir lycklig i hjärtat :)

 

Var på jobbet och sa hej i tisdags,kul att träffa fina kollegor.Men det känns oxå att jag inte "är med" längre.Jag menar att jag varit hemma i snart 1 års tid,och att flera av dom jag träffade i tisdags jobbade inte ens där när jag jobbade senast.Alla hur frågar hur jag mår och när jag kommer tillbaka-jag tror ju inte att det blir så och då blir jag ganska lessen.

På lördag är det iallafall årets fest med jobbet, 3 bolag möts för innebandyturnering + middag å party.Ska bli så himla kul att träffa gamla kollegor på dom andra bolagen!Längtar som fasen nu :)

Jag kommer hejja lite på innebandyn och vara med på middan,det är nog ungefär vad ryggen fixar...

 

Nu blir det slapp på soffan ett tag!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av L - 31 oktober 2016 19:49

Hörni, det verkar som att det är dags. Dags att få ett slags avslut.   Det har gått 2,5 år sedan senaste operationen av ryggen.Och visst, det har blivit mycket bättre än det var då, och bättre än det var innan steloperationen. Men det verkar ...

Av L - 6 oktober 2016 18:27

Som ni märker hänger jag inte här så ofta...   Om man ska gå direkt på en ryggrapport så är den skaplig, i torsdags var första (och hittills enda) smärtfria dagen på nästan 3 månader. Jag tror inte att jag har så mycket mindre ont nu, men jag h...

Av L - 23 augusti 2016 18:09


Hej! Vad fort sommar och semester gick, men relativt snart har vi semester igen så jag ska inte klaga :)   Har lite saker jag vill ta upp i dagens inlägg,så nu kör vi.   -Semestern var utmärkt, hann och orkade med ungefär vad jag hade hoppa...

Av L - 13 juli 2016 07:33

  Dags för en liten rapportering om hur det går för mej nu :) Jag kom in på utbildningen jag sökte till hösten!Såå himla nöjd. Nu vet jag att jag kommer in på utbildningar jag är intresserad av-jag skrev högskoleprovet i höstas för att öka chan...

Av L - 2 juli 2016 06:23

Nu har det gått 2 veckor sedan jag cyklade. Det har varit två veckor med smärta varje dag.Inte sån där smärta som gör att man måste ligga ner, mer molande i bakgrunden för att hugga till ibland. Men den har funnits där hela tiden.   Min sjukskr...

Ovido - Quiz & Flashcards