Direktlänk till inlägg 14 oktober 2013

Jodå...

Av L - 14 oktober 2013 20:14

Long time,no see-i know!

Jag lever än,har bara ingen större lust att blogga om vad som händer just nu...Eller-har väl snarare inte så mycket att skriva om :)

Har träffat studievägledare,och blev väl ärligt talat inte mycket klokare av det.Har hittat några utbildningar som jag funderar på,och jag vet att det här kanske inte är så snyggt att säga-men att plugga i 2 år för att gå ner över 10.000 i lön?!?!Ok om utbildningen var betald men det är den ju inte...Jag VET hur grinig jag låter nu,och en del tycker säkert att det bara är att stanna där jag är,men det funkar ju inte.Skulle jag bara byta jobb och slippa 2 års studielån skulle jag ta den chansen.Jag blir ärligt talat inte klok på detta...


Rehaben går BRA.Jag kan simma,jag kan gå,jag kan stå.Återfall med idiotsmärtan några gånger i veckan,men det är åtminstone inte KONSTANT.Jag börjar sätta upp drömmar och mål som för bara några v sen var otänkbara(att köra ett spinningpass innan det här året är slut,att kunna gå en mil,att kunna börja styrketräna).


Nu är det dags att varva ner för att sova tidigt som fasen idag,roadtrip med syster imorrn! :D

 
 
Annie

Annie

16 oktober 2013 15:32

Förstår att det inte låter så lockande att plugga i 2 år och sen gå ner i lön så mycket !! nä precis utbildningen kostar ju den också ..
Vad var det för utbildning som du funderar på om det är ok att jag frågar?
Lät kul med roadtrip! hoppas ni hade kul ! ;-)
kram/

http://cupcakes-ochannat.bloggplatsen.se

L

16 oktober 2013 19:40

Hehe,näää alltså-jag får nog fundera på det både en och två gånger innan jag bestämmer mej!:)
Det var sån där yh utbildning,så man har ju iofs väldigt stor chans att få jobb när man är klar eftersom de anpassar utbildningarna efter efterfrågan på arb.marknaden!Jag funderar på vårdadministratör eller behandlingspedagog.Roadtrip var bra,fick ont som fan men det var en rolig dag!Hoppas du har mindre ont nu!Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av L - 31 oktober 2016 19:49

Hörni, det verkar som att det är dags. Dags att få ett slags avslut.   Det har gått 2,5 år sedan senaste operationen av ryggen.Och visst, det har blivit mycket bättre än det var då, och bättre än det var innan steloperationen. Men det verkar ...

Av L - 6 oktober 2016 18:27

Som ni märker hänger jag inte här så ofta...   Om man ska gå direkt på en ryggrapport så är den skaplig, i torsdags var första (och hittills enda) smärtfria dagen på nästan 3 månader. Jag tror inte att jag har så mycket mindre ont nu, men jag h...

Av L - 23 augusti 2016 18:09


Hej! Vad fort sommar och semester gick, men relativt snart har vi semester igen så jag ska inte klaga :)   Har lite saker jag vill ta upp i dagens inlägg,så nu kör vi.   -Semestern var utmärkt, hann och orkade med ungefär vad jag hade hoppa...

Av L - 13 juli 2016 07:33

  Dags för en liten rapportering om hur det går för mej nu :) Jag kom in på utbildningen jag sökte till hösten!Såå himla nöjd. Nu vet jag att jag kommer in på utbildningar jag är intresserad av-jag skrev högskoleprovet i höstas för att öka chan...

Av L - 2 juli 2016 06:23

Nu har det gått 2 veckor sedan jag cyklade. Det har varit två veckor med smärta varje dag.Inte sån där smärta som gör att man måste ligga ner, mer molande i bakgrunden för att hugga till ibland. Men den har funnits där hela tiden.   Min sjukskr...

Ovido - Quiz & Flashcards