Direktlänk till inlägg 15 september 2013

Bläääääää

Av L - 15 september 2013 10:38

Börjar med att varna för gnälligt inlägg,men idag är jag inte på nåt vidare humör.


Igår var vi på dop,jättefint och jättetrevligt.Kul att träffa alla syskon m familjer och lite annat folk :)

Antagligen tålde inte ryggen att gå i dom skorna jag hade,för det gick ordentligt utför under timmarna där.Inatt har jag vaknat flera gånger av att jag skrek av smärta för jag hade så satans ont.Jag tog ändå tabletter innan jag la mej så jag trodde det skulle gå hyfsat,men tabletterna som jag fått nu(tålde inte riktigt dom med morfin)tar inte bort smärtan lika bra,milt uttryckt.

Iallafall,vi fick börja den här dagen med en liten promenad för jag kunde inte riktigt stå upp.Efter nån km var det ok,men tiden på den rundan var inte att skryta om hehe.


Kollar jobbmailen efter frullen,och hoppsan-jag är visst sjukskriven HELA oktober också,fast jag inte ens pratat med dom?!Jag har läkarintyg till fre,varför sjukar dom mej hela månaden utan att kolla?Fick ett mail av min närmsta chef häromdan,där han skrev att han försökt få tag i mej några ggr men inte lyckats.Konstigt,eftersom jag bara hade ett missat samtal och jag har inte pratat nånting i tjänstetelefonen.Det här är FÖRSTA gången han ringer för att kolla hur jag mår och hur det går för mej(har varit hemma över 3 mån).Jag har ringt till honom flera ggr för att fråga om det finns någon annan tjänst jag kan få men får ingen respons.

Jag tycker att man ska bry sej om sina medarbetare.Jag menar inte att jag är oersättlig på något sätt,absolut inte.Men jag har i min roll  kamratstödjare( en sån som blir utkallad för att ta hand om kollegor när det är incidenter eller olyckor)flera gånger påpekat att dom måste bry sej mer om personalen,jag har även påpekat att vid långtidssjukskrivningar är det jättebra om dom ringer och kollar hur man mår,så att man inte känner sej helt bortglömd.

Kollegorna är underbara,dom skriver på Facebook och frågar hur jag mår och när jag kommer tillbaka,och att dom saknar mej :) Jag har tyvärr förstått piken min kropp ger mej-och jag har förstått vad sjukgymnasten sagt-om jag går tillbaka kommer problemen tillbaka.Det blir intressant att se vad överläkaren säger på fredag,för det han säger och anser om den saken lär ju stå med i läkarintyget.Hittills har en av läkarna kryssat i rutan att jag kan återgå till nuvarande jobb,den andra har kryssat i att det inte går att avgöra i nuläget.


Sååå-vad ska jag göra istället?Vad finns det för jobb som är skonsamt mot ryggen?

 
 
AFA Försäkring

AFA Försäkring

16 september 2013 15:10

Hej!

Jag jobbar med uppsökande kundtjänst för AFA Försäkring och såg att du skriver att du är sjukskriven.

Du kan ha rätt till ersättning från oss om du jobbar på en arbetsplats som har kollektivavtal (och 90% av alla anställda i Sverige täcks av kollektivavtal).

Här kan du läsa mer om vår sjukförsäkring: www.afaforsakring.se/sjukforsakring

Ring oss på 0771-88 00 99 mellan 8-17 på vardagar så kan vi hjälpa dig vidare.

Vill du veta mer om uppsökande kundtjänst och hur vi hittade dig kan du läsa det här:
www.afaforsakring.se/uppsokande_kundtjanst

Vänliga hälsningar
Gustav
AFA Försäkring

http://www.afaforsakring.se

L

19 september 2013 08:58

Hej!Som jag förstod det på eran sida måste man väl jobba minst 25% för att kunna få någon ersätttning av er och jag är sjukskriven på 100%.Men tack för infon!

 
Annie

Annie

16 september 2013 15:25

Förstår dig verkligen! har en riktigt dålig dag idag, så ont :-(
Hade ditt jobb sjukskrivit dig så länge utan att du pratat med dem?
Tycker också det är viktigt att ha kontakt med jobbet! Att dem bryr sig om sina medarbetare och hör av sig till den som är sjukskriven!
Vad har du för jobb nu? Ja det är ju samma för mig. Måste tänka om och tänka på hälsan!

Kram/

http://cupcakes-ochannat.bloggplatsen.se

L

19 september 2013 09:02

Jag verkar ha en dålig vecka,blir sämre igen :( Men heja oss och hoppas vi blir bättre snart! :)
Japp,jag har sagt att jag inte tror jag börjar jobba i helgen men dom tog bort mej hela okt oxå.Men,det är väl lättare att lösa det nu än att jag kommer i sista sekund å säger att jag inte kommer...Hehe,den detaljen har mitt företag missat,dom "har inte tid"med sånt för "det är så mycket".Mmm,har du kommit på nåt du vil göra då?Jag ska til Us imorrn och hoppas få nån slags prognos där på om eller när jag kan börja jobba.

 
AFA Försäkring

AFA Försäkring

20 september 2013 10:34

Hej!

Du behöver inte arbeta en viss procent för att kunna få ersättning från oss. Vi kan lämna ersättning även när du är sjukskriven på 100%.

Jag rekommenderar dig att skicka in en anmälan om sjukskrivning till oss på AFA Försäkring eller kontakta vårat kundcenter på telefon 0771-88 00 99. Via telefon kan vi lämna mer information om vad som gäller.

Vänliga hälsningar
Gustav
AFA Försäkring

http://www.afaforsakring.se

L

21 september 2013 18:16

Hej igen!
Stort TACK för infon,så himla sjysst!Jag har skickat iväg ett mail nu så får vi se :)
Väldigt bra service av er!Tack!
L

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av L - 31 oktober 2016 19:49

Hörni, det verkar som att det är dags. Dags att få ett slags avslut.   Det har gått 2,5 år sedan senaste operationen av ryggen.Och visst, det har blivit mycket bättre än det var då, och bättre än det var innan steloperationen. Men det verkar ...

Av L - 6 oktober 2016 18:27

Som ni märker hänger jag inte här så ofta...   Om man ska gå direkt på en ryggrapport så är den skaplig, i torsdags var första (och hittills enda) smärtfria dagen på nästan 3 månader. Jag tror inte att jag har så mycket mindre ont nu, men jag h...

Av L - 23 augusti 2016 18:09


Hej! Vad fort sommar och semester gick, men relativt snart har vi semester igen så jag ska inte klaga :)   Har lite saker jag vill ta upp i dagens inlägg,så nu kör vi.   -Semestern var utmärkt, hann och orkade med ungefär vad jag hade hoppa...

Av L - 13 juli 2016 07:33

  Dags för en liten rapportering om hur det går för mej nu :) Jag kom in på utbildningen jag sökte till hösten!Såå himla nöjd. Nu vet jag att jag kommer in på utbildningar jag är intresserad av-jag skrev högskoleprovet i höstas för att öka chan...

Av L - 2 juli 2016 06:23

Nu har det gått 2 veckor sedan jag cyklade. Det har varit två veckor med smärta varje dag.Inte sån där smärta som gör att man måste ligga ner, mer molande i bakgrunden för att hugga till ibland. Men den har funnits där hela tiden.   Min sjukskr...

Ovido - Quiz & Flashcards