Direktlänk till inlägg 29 januari 2015

Nothing new...

Av L - 29 januari 2015 19:01

Är urkass på att uppdatera nu,men det händer inte särskilt mycket här.Inte alls.

 

Jag trodde jag skulle få svar i början av den här v angående arbetsträningen men har fortfarande inte hört något.Tråkigt,för jag trodde jag skulle ha möte den här v för att börja arbetsträna nästa.

Af verkar inte särskilt stressade över att jag inte hittat nånstans att arbetsträna än,jag känner mej superstressad och vill bara ha det löst!JAG VILL JU KOMMA IGÅNG NUUUUU!

Pallar inte att gå hemma längre nu.

 

Rehaben med sjukgymnasten är pausad pga att jag inte visste vilka tider jag ska arbetsträna men jag får nog ringa imorrn och boka in tider ändå så får jag väl avboka om jag råkar börja arbetsträna.

Senast gjorde vi inte så mycket,jag hade tränat hemma och haft ont i 4 dar av det så nu går vi tillbaka till att jag ska träna där,dom första gångerna ska min sjukgymnast kolla så jag gör rätt och inte överanstränger mej.

Mina knän fortsätter bråka,svårt att simma,cykla och till och med gå uppför trappen här hemma.

Kroppen är inte med mej helt enkelt,jag har både provat träning och vila men den verkar inte vilja bli starkare.Innan op kände jag ändå att det gjorde skillnad,att jag blev starkare.

Så är det inte nu,känner mej konstant svag.

 

Har iallafall träffat underbara vänner senaste tiden,det är så jäkla skönt när man kan skratta åt eländet och det är folk som känner en så väl så det funkar....

 
 
SaraEmma

SaraEmma

31 januari 2015 14:28

Men va segt att inte få nåt svar om arbetsträningen! Så trist att bara vänta... Jag tycker tiden går alldeles för fort... Känner mig inte alls redo att börja jobba vilket jag säkert måste göra om några veckor :( Är så rädd att jag inte kommer orka något mer, det är ju viktigt att man tex orkar fortsätta träna... Ja, ja, jag får väl testa.
Tråkigt att inte din träning funkar :( Man vill ju bara komma VIDARE nån gång, inte stå och stampa på samma fläck, eller gå bakåt...
Tur man har vänner :-) De är guld värda! Och bloggvänner ;)
Kram!

http://ryggresan.bloggplatsen.se

 
L

L

2 februari 2015 09:46

När man beklagar sej brukar det lösa sej ;) Om allt går i lås blir det möte den här v iaf!
Nä,det är klart man ska klara/orka/kunna göra annat!Det så kallade livet ;) Tror det är bra att man är medveten om det från början,jag skulle säkert ge upp träning/hobby osv för att klara smärtan som jobbet innebär,men jag ska försöka få bättre balans nu så det inte bara blir jobba+vila,och att man inte kan göra annat.Jaa,det är segt med träningen!Spinning 1 g/v funkar och det är jag jätteglad för :) Men vågar inte prova fler ggr än så,och det andra får jag ont av så idag får jag skippa simningen.
Vänner är det bästa! :) Och bloggvänner! :) KRAM

http://inmyplace.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av L - 31 oktober 2016 19:49

Hörni, det verkar som att det är dags. Dags att få ett slags avslut.   Det har gått 2,5 år sedan senaste operationen av ryggen.Och visst, det har blivit mycket bättre än det var då, och bättre än det var innan steloperationen. Men det verkar ...

Av L - 6 oktober 2016 18:27

Som ni märker hänger jag inte här så ofta...   Om man ska gå direkt på en ryggrapport så är den skaplig, i torsdags var första (och hittills enda) smärtfria dagen på nästan 3 månader. Jag tror inte att jag har så mycket mindre ont nu, men jag h...

Av L - 23 augusti 2016 18:09


Hej! Vad fort sommar och semester gick, men relativt snart har vi semester igen så jag ska inte klaga :)   Har lite saker jag vill ta upp i dagens inlägg,så nu kör vi.   -Semestern var utmärkt, hann och orkade med ungefär vad jag hade hoppa...

Av L - 13 juli 2016 07:33

  Dags för en liten rapportering om hur det går för mej nu :) Jag kom in på utbildningen jag sökte till hösten!Såå himla nöjd. Nu vet jag att jag kommer in på utbildningar jag är intresserad av-jag skrev högskoleprovet i höstas för att öka chan...

Av L - 2 juli 2016 06:23

Nu har det gått 2 veckor sedan jag cyklade. Det har varit två veckor med smärta varje dag.Inte sån där smärta som gör att man måste ligga ner, mer molande i bakgrunden för att hugga till ibland. Men den har funnits där hela tiden.   Min sjukskr...

Skapa flashcards